Facebook ze wzrostem wpływów o 25 proc. i 7,3 mld dol. zysku, ma 2,9 mld użytkowników

W minionym kwartale Facebook osiągnął wzrost przychodów o 25 proc. do 21,08 mld dolarów oraz zysku netto z 6,88 do 7,35 mld dolarów. W skali miesiąca ze wszystkich platform koncernu korzysta 2,89 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,5 mld.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W ujęciu całorocznym przychody Facebooka poszły w górę o 27 proc. - z 55,84 do 70,7 mld dolarów. Te reklamowe zwiększyły się z 55,01 do 69,65 mld dolarów, a pozostałe z 825 mln do 1,04 mld dolarów.

Jednocześnie koszty podskoczyły o 51 proc. do 46,71 mld dolarów, przez co marża operacyjna zmalała z 45 do 34 proc., a zysk netto z 22,11 do 18,48 mld dolarów. W samym czwartym kwartale wydatki zwiększyły się znacznie mniej (o 34 proc. do 12,22 mld dolarów), co przełożyło się na spadek marży operacyjnej z 46 do 42 proc., natomiast zysk netto wzrósł z 6,88 do 7,35 mld dolarów.

grafika

Prawie połowa wpływów w USA i Kanadzie

W minionym kwartale przychody Facebooka w USA i Kanadzie wyniosły 10,25 mld dolarów i stanowiły 48,6 proc. łącznych wpływów. W skali roku zwiększyły się z 8,42 mld dolarów.

W górę poszły też kwartalne wpływy koncernu w innych regionach: w Azji i regionie Pacyfiku z 4,15 do 5,16 mld dolarów, w Europie z 2,76 do 3,66 mld dolarów, a na pozostałych rynkach z 1,57 do 2,01 mld dolarów.

grafika

W przypadku przychodów reklamowych proporcje różnych regionów są podobne jak przy łącznych wpływach

grafika

Natomiast w pozostałych wpływach Facebooka znacznie większy udział ma USA i Kanada - w zeszłym kwartale w tym regionie osiągnięto 227 mln dolarów z 346 mln dolarów łącznych przychodów, a rok wcześniej 187 z 274 mln dolarów.

grafika

W USA i Kanadzie średni przychodów od użytkownika w zeszłym kwartale wyniósł 41,41 dolara, wobec 34,86 dolara rok wcześniej.

W Europie ten wskaźnik był ponad trzy razy niższy, wzrósł rok do roku z 10,98 do 13,21 dolara. W Azji i regionie Pacyfiku zwiększył się z 2,96 do 3,57 dolara, a na pozostałych rynkach z 2,11 do 2,48 dolara.

grafika

Codziennie 2,3 mld użytkowników, miesięcznie - 2,9 mld

Z Facebooka przynajmniej raz w miesiącu korzystało w zeszłym kwartale 2,5 mld internautów, wobec 2,32 mld rok wcześniej. Liczba użytkowników w Azji i regionie Pacyfiku zwiększyła się z 947 mln do 1,04 mld, w pozostałych regionach - z 750 do 817 mln, w Europie - z 381 do 394 mln, a w USA i Kanadzie - z 242 do 248 mln.

grafika

Natomiast liczba codziennych użytkowników Facebooka poszła w górę z 1,52 mld w czwartym kwartale 2018 roku do 1,66 mld w zeszłym kwartale. Wzrosty nastąpiły we wszystkich regionach działania portalu.

grafika

Do Facebooka należą też platformy Instagram, Messenger i WhatsApp. Łączna liczba ich użytkowników (z uwzględnieniem współodwiedzalności), którzy logowali się minimum raz w miesiącu wzrosła z 2,64 mld w czwartym kwartale 2018 roku do 2,89 mld w minionym kwartale, a liczba codziennych użytkowników - z 2,03 do 2,26 mld

grafika

Na badania i rozwój więcej niż na sprzedaż

W zeszłym kwartale koszty Facebooka wyniosły 12,22 mld dolarów (wobec 9,09 mld dolarów rok wcześniej), a w całym ub.r. roku - 46,71 mld dolarów (w 2018 roku było to 30,92 mld dolarów).

Firma wydaje najwięcej na trzy główne obszary. W minionym kwartale nakłady na badania i rozwój poszły w górę rok do roku z 2,85 do 3,88 mld dolarów, na marketing i sprzedaż - z 2,47 do 3,03 mld dolarów, a koszty przychodów - z 2,8 do 3,49 mld dolarów. Natomiast wydatki ogólne i administracyjne zwiększyły się z 976 mln do 1,83 mld dolarów, za to w całym ub.r. podskoczyły z 3,45 do 10,46 mld dolarów, co wynikało głównie z 5 mld dolarów kary nałożonej na Facebooka przez Federalną Komisję Handlu w związku z Cambridge Analytica.

grafika

Kurs giełdowy Facebooka w dół

W środę na amerykańskiej giełdzie akcje Facebooka w trakcie sesji podrożały o 2,5 proc. do 223,23 dolarów. Natomiast kiedy niedługo potem opublikowano wyniki koncernu, według złożonych zleceń kurs zmalał o 6,96 proc. do 207,70 dolarów.

Przy cenie 223,23 dolarów za akcję kapitalizacja giełdowa Facebooka wynosi 636,6 mld dolarów.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski