Facebook i Instagram z płatnymi subskrypcjami bez reklam w Europie

Meta, właściciel platform społecznościowych Facebook i Instagram rozważa uruchomienie płatnych subskrypcji swoich aplikacji, które będą pozbawione reklam.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Facebook i Instagram z płatnymi subskrypcjami bez reklam w Europie

„The New York Times” donosi, że Meta rozważa płatną subskrypcję swoich produktów w mediach społecznościowych - Instagrama i Facebooka. Ma to być próba rozwiania obaw Unii Europejskiej dotyczących prywatności danych i reklam. Jak na razie nie są znane żadne informacje na temat ceny subskrypcji ani daty premiery, nie jest także potwierdzone, czy takie rozwiązanie zostanie faktycznie wprowadzone. 

W pierwszej kolejności planowane jest wprowadzenie modelu płatnego dla mieszkańców Unii Europejskiej. Europejscy użytkownicy będą mogli wybrać płatne opcje Facebooka i Instagrama bez reklam lub nadal korzystać z wersji bezpłatnych.

Meta nie skomentowało doniesień “The New York Times”. 

Firma walczy z UE i innymi europejskimi organami regulacyjnymi w związku z rzekomymi naruszeniami prywatności wynikającymi z usług śledzenia reklam i przesyłania danych. Irlandzka Komisja Ochrony Danych nałożyła na Meta karę w wysokości 1,3 miliarda dolarów za przesyłanie danych europejskich użytkowników do USA, co stanowi naruszenie RODO. Stany Zjednoczone i UE podpisały w lipcu umowę o przekazywaniu danych, łagodzącą ograniczenia nałożone na platformy mediów społecznościowych.

Meta zaczęła już oferować możliwość rezygnacji z reklam ukierunkowanych w UE i podobno zaproponowała pójście dalej i przejście na opcję rezygnacji dla wszystkich w regionie.

Meta opóźniła także wypuszczenie swojej nowej platformy społecznościowej Threads w Europie ze względu na kwestie regulacyjne. Firma wydaje się być zaniepokojona nadchodzącą ustawą o rynkach cyfrowych, która uniemożliwia firmom ponowne wykorzystywanie danych osobowych użytkowników, w tym ich imienia i nazwiska oraz lokalizacji.

Kwartalne przychody reklamowe Meta Platforms od marca do czerwca poszły w górę z 28,15 do 31,5 mld dolarów, a pozostałe wpływy z platform społecznościowych koncernu - z 218 do 225 mln. Prawie połowa biznesu firmy przypada na USA i Kanadę - kwartalne przychody zwiększyły się tam z 13,25 do 14,42 mld dolarów. W Europie wzrosły z 6,45 do 7,32 mld dolarów,

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"