Facebook zapowiada nową wersję Messengera. Będzie prostszy w obsłudze, tylko 3 główne zakładki

Facebook zapowiedział wprowadzenie kolejnej wersji komunikatora Messenger oznaczonej numerem 4. Nowa odsłona aplikacji ma oferować przede wszystkim prostszą i wygodniejszą obsługę rozmów, liczba podstawowych zakładek zostanie ograniczona z  dziewięciu do najważniejszych trzech.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook zapowiada nową wersję Messengera. Będzie prostszy w obsłudze, tylko 3 główne zakładki

Zapowiadając Messengera 4 Facebook zaznaczył, że użytkownicy tego komunikatora w badaniach przeprowadzonych przez firmę zgłaszali konieczność uproszczenia jego obsługi.

Zgodnie z sondażem dla 71 proc. internautów prostota i wygoda korzystania z aplikacji okazała się najważniejsza, z kolei 62 proc. respondentów przyznało, że Messenger przybliża ich do przyjaciół i rodziny. Facebook podkreśla, że stara się spełnić oczekiwania zarówno pierwszej, jak i drugiej grupy badanych użytkowników.

grafika

Messenger 4 - co nowego?

W nowej wersji aplikacji liczbę podstawowych zakładek zmniejszono z dziewięciu do zaledwie trzech, które będą wyeksponowane w głównym oknie komunikatora. Pierwsza z nich będzie dotyczyła rozmów, zarówno tych prowadzonych przez dwóch użytkowników, jak i tych toczonych w większych grupach.

Druga zakładka o nazwie People ma ułatwiać wyszukiwanie znajomych oraz orientowanie się kto z przyjaciół użytkownika w aplikacji jest aktualnie dostępny.

Z kolei zakładka Discover pozwoli na odkrywanie w sieci konkretnych treści którymi użytkownik może być zainteresowany.

grafika

Facebook zapowiada, że do dyspozycji internautów pozostaną takie narzędzia jak lokalizacja, wyzwania w grach czy grupowe rozmowy wideo, choć będą mniej wyeksponowane niż do tej pory. Poza tym wśród nowości pojawi się m.in. możliwość łatwego zmieniania kolorów dymków w prowadzonych konwersacjach.

Według zapowiedzi nowy Messenger ma zostać udostępniony globalnie w ciągu nadchodzących tygodni.

W drugim kwartale 2018 roku Facebook zanotował przychód w wysokości ponad 13 miliardów dolarów, a zysk netto wzrósł do 5,1 miliarda dolarów. Zdecydowana większość wpływów serwisu pochodzi z segmentu reklamowego.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"