Facebook wprowadza w Polsce tryb znikających wiadomości. Będą usuwane po przeczytaniu przez użytkownika

Facebook wprowadza do Polski tryb znikających wiadomości, dostępny zarówno w Messengerze, jak i na Instagramie. Nowa funkcja sprawi, że wiadomości będą automatycznie usuwane po tym, jak użytkownik je przeczyta i wyjdzie z czatu.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook wprowadza w Polsce tryb znikających wiadomości. Będą usuwane po przeczytaniu przez użytkownika

Na początku listopada 2020 r. Facebook zapowiedział, że w prowadzonym przez niego komunikatorze WhatsApp jest stopniowo wprowadzana funkcja umożliwiająca automatyczne usuwanie wiadomości i innych treści występujących w obszarze konkretnych czatów w aplikacji.

Messenger i Instagram ze znikającymi wiadomościami

Teraz poinformowano, że Facebook wprowadza do Polski tryb znikających wiadomości dostępny zarówno w komunikatorze Messenger, jak i w aplikacji Instagram. Nowa funkcja ma sprawić, że wiadomości będą automatycznie usuwane po tym, jak użytkownik je przeczyta i wyjdzie z czatu.

Według Facebooka aby włączyć tryb znikających wiadomości na urządzeniu mobilnym wystarczy wejść w wybraną rozmowę i przesunąć palcem w górę. Ponowne wykonanie tego ruchu pozwoli na przywrócenie standardowego trybu konwersacji.

grafika

Zgodnie z zapowiedzią nowa aktualizacja Messengera i Instagrama pozwoli cieszyć się rozmowami ze znajomymi bez zapisywania przesłanych treści w historii czatu. Od teraz w formie znikających wiadomości można wysyłać sobie nawzajem memy, GIF-y, naklejki oraz reakcje.

Facebook wyjaśnia, że zaprojektował tryb znikających wiadomości aby dać użytkownikom możliwość wyboru tego, jak chcą korzystać z aplikacji. Nową funkcję czatu można uruchomić wyłącznie z osobami z listy kontaktów, a jego włączenie i wyłączenie jest dobrowolne. Jeśli podczas korzystania z nowego trybu jeden z użytkowników wykona zrzut ekranu rozmowy, to drugi zostanie o tym poinformowany.

grafika

Aby zasady działania trybu znikających wiadomości były dla wszystkich zrozumiałe, przy jego pierwszym uruchomieniu zostanie wyświetlone powiadomienie, wyjaśniające kluczowe funkcje, w tym szczegóły dotyczące blokowania i raportowania.

Przychód Facebooka sięgnął w III kwartale 2020 roku 21,47 mld dolarów. To o 22 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019 (17,65 mld dolarów). Przychód z reklam firmy wyniósł 21,22 mld dolarów, co oznacza wzrost także o 22 proc. w ujęciu rocznym. Facebook zanotował w III kwartale bieżącego roku zysk netto w wysokości 7,85 mld dolarów, w porównaniu do 6,09 mld dolarów zysku w III kwartale roku 2019 (+29 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem