Facebook obniży w Newsfeedzie widoczność treści skopiowanych od wydawców

Facebook zapowiada, że będzie walczył z kopiowaniem w serwisie treści publikowanych przez wydawców. Teksty, zdjęcia oraz klipy wideo stanowiące wierne kopie materiałów innych autorów będą mniej widoczne w Newsfeedzie, a w konsekwencji przestaną przynosić dochody z emitowanych przy nich reklam.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Informacje na temat nowej strategii Facebooka dostarczył serwis TechCrunch opierając się na własnych rozmowach z przedstawicielami serwisu.

Według zapowiedzi Facebook będzie bardziej intensywnie niż dotąd walczył z przypadkami kopiowania treści pochodzących od wydawców i zamieszczania ich w serwisie w niezmienionej formie lub tylko z kosmetycznymi zmianami.

Przedstawicieli Facebooka podkreślają, że kopiowanie oryginalnych treści i publikowanie ich w towarzystwie reklam (często niskiej jakości) jest naruszeniem praw do własności intelektualnej i takie postępowanie powinno być skutecznie zwalczane.

Zgodnie z planem Facebook zamierza szybko reagować na zgłoszenia dotyczące przypadków kopiowania treści, wprowadzi też mechanizmy skutecznie wykrywające taką praktykę. Strony które wykorzystują cudze materiały będą mniej widoczne w Newsfeedach użytkowników, w związku z czym zmniejszy się u nich ruch, a przychody z reklam ulegną znacznemu obniżeniu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie