Wprowadzenie randkowej platformy o nazwie Dating Facebook zapowiedział w maju 2018 r. Wyjaśniał wówczas, że nowa opcja jest uzupełnieniem głównej misji Facebooka polegającej na zbliżaniu do siebie ludzi.
Przez ostatni rok platforma Facebook Dating była testowana przez wybranych użytkowników w Kolumbii. Teraz postanowiono udostępnić ją szeroko, o czym na swoim profilu poinformował Mark Zuckerberg, szef Facebooka.

We wpisie Zuckerberg przyznał, że zdarza mu się spotykać osoby które poznały swojego męża lub żonę za pośrednictwem Facebooka. Szef serwisu zaznaczył, że takie historie to dla niego powód do dużej satysfakcji, zaś teraz internauci zyskają dodatkową możliwość nawiązywania pomiędzy sobą romantycznych relacji.
Gwarancja prywatności i algorytm jako swatka
Facebook Dating jest opcją dostępną jako dodatkowa zakładka, na razie wyłącznie w mobilnej wersji Facebooka. Platforma wymaga założenia osobnego konta. Na podstawie informacji podanych przez internautę oraz jego zachowań w serwisie algorytm ma proponować mu umówienie się na randkę z konkretnymi użytkownikami.

Według zapowiedzi profil na platformie Dating jest całkowicie oddzielony od głównego konta użytkownika na Facebooku i nie zamieszcza żadnych danych o jego aktywności w podstawowej wersji serwisu. Domyślnie właściciel profilu nie zobaczy też w Dating swoich znajomych z Facebooka, chyba że włączy specjalną opcję. Wówczas będzie mógł kontaktować się maksymalnie z dziewięcioma znajomymi z Facebooka lub Instagrama.
Facebook informuje, że na razie platforma Dating została wprowadzona w 20 krajach na świecie - USA, Argentynie, Boliwii, Brazylii, Kanadzie, Chile, Kolumbii, Ekwadorze, Gujanie, Laosie, Malezji, Meksyku, Paragwaju, Peru, Filipinach, Singapurze, Surinamie, Tajlandii, Urugwaju i Wietnamie. Serwis zapowiada, że w przyszłości dostępność Dating będzie stopniowo rozszerzana na kolejne rynki.

W drugim kwartale br. Facebook zanotował wzrost wpływów o 27,6 proc. do 16,89 mld dolarów oraz 2,62 mld dolarów zysku netto (wobec 5,11 mld dolarów rok wcześniej). W minionym półroczy koncern odpisał 5 mld dolarów kary nałożonej przez FTC. Ma 2,41 mld użytkowników aktywnych miesięcznie i 1,59 mld codziennie. W ostatnich latach przybywa ich głównie poza Ameryką Północną i Europą, ale Facebook najwięcej zarabia na tych z USA i Kanady.











