SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook wprowadza ranking komentarzy. Dyskusje pod postami mają zyskać na wartości

Facebook zapowiedział wprowadzenie w swoim algorytmie rankingu komentarzy. Wpisy pod postami, które wzbudzą najsilniejsze reakcje użytkowników mają znaleźć się na czele listy komentarzy, zaś na znaczeniu stracą mniej istotne uwagi czy też treści nie odnoszące się merytorycznie do komentowanego postu. Na początek mechanizm będzie funkcjonował przy publicznych wpisach pochodzących ze stron lub od najpopularniejszych użytkowników.

Article

O nowym rozwiązaniu wprowadzanym przez Facebook poinformował serwis Engadget. Facebook wyjaśnia, że zastosowanie w algorytmie rankingu komentarzy ma wpłynąć korzystanie na jakość treści pojawiających się pod konkretnymi postami, która obecnie często nie stoi na wysokim poziomie.

Wprowadzany ranking będzie funkcjonować w ten sposób, że na szczycie listy komentarzy pod konkretnym postem znajdą się automatycznie te treści, które wywołają najwięcej reakcji ze strony innych użytkowników lub zdobędą największą liczbę polubień.

- Jeśli na stronie jest włączony ranking komentarzy, komentarze z największą liczbą polubień lub odpowiedzi, a także komentarze od znajomych lub ze zweryfikowanych profili i stron będą domyślnie wyświetlane u góry. Jeśli na stronie jest wyłączony ranking komentarzy, komentarze będą domyślnie wyświetlane na stronie chronologicznie - wyjaśnia Facebook na stronie wsparcia technicznego. - Ranking komentarzy jest włączany automatycznie dla wszystkich popularnych stron i profili publicznych. Można go wyłączyć. W przypadku transmisji wideo na żywo ranking komentarzy jest włączony niezależnie od ustawień strony.

Jak wynika z wyjaśnień Facebooka ranking komentarzy będzie dotyczył na razie jedynie publicznych postów publikowanych przez strony oraz najbardziej popularnych użytkowników serwisu. Nie wiadomo czy i kiedy funkcja zostanie uruchomiona dla wszystkich właścicieli kont na Facebooku.

W I kwartale 2019 roku Facebook zanotował przychód na poziomie ponad 15 mld dol., a zysk netto sięgnął 2,4 mld. Liczba użytkowników odwiedzających co miesiąc społecznościowy portal to obecnie blisko 2,4 mld.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Facebook wprowadza ranking komentarzy. Dyskusje pod postami mają zyskać na wartości

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl