SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook zatrudni dziennikarzy do wybierania treści w nowej sekcji newsowej

Jesienią br. Facebook zamierza rozpocząć w USA testy nowej sekcji z newsami dostępnej w aplikacji mobilnej. Według nieoficjalnych informacji serwis zamierza zatrudnić 10 doświadczonych dziennikarzy, którzy zajmą się wybieraniem najciekawszych i najważniejszych newsów publikowanych w nowej sekcji. O doborze pozostałych treści zadecyduje algorytm.

Article

O planach Facebooka związanych z nową sekcją newsową oraz sposobem jej funkcjonowania poinformował dziennik „The New York Times” opierając się na własnych źródłach.

Zgodnie z tymi doniesieniami jesienią br. Facebook zamierza rozpocząć próby oddzielonej od Newsfeedu sekcji w której mają się pojawiać bieżące newsy z rozmaitych dziedzin. Będzie ona funkcjonowała jedynie w aplikacji mobilnej i na razie skorzystają z niej tylko wybrani użytkownicy w Stanach Zjednoczonych.

Zgodnie z planem większość materiałów w sekcji z newsami będzie wyszukiwana i kwalifikowana przez algorytm Facebooka. Jednak, jak donosi „NYT” niektóre z materiałów mają być selekcjonowane i rekomendowane przez 10 doświadczonych dziennikarzy, których serwis chce zatrudnić w najbliższym czasie.

Na razie nie wiadomo jaka część treści w nowej sekcji będzie wybierana przez algorytm, a jaka przez wspomnianych dziennikarzy. Tajemnicą pozostaje także dokładny termin wprowadzenia nowości oraz możliwości rozszerzenia jej w przyszłości na inne rynku niż USA.

Obecne plany związane z nową sekcją to w ostatnim czasie nie jedyne działania Facebooka związane z treściami newsowymi. Na początku sierpnia br. pojawiła się informacja o tym, że serwis zamierza publikować także materiały pochodzące od wydawców. Firma kierowana przez Marka Zuckerberga prowadzi obecnie zaawansowane rozmowy z mediami, wśród których są między innymi Bloomberg, ABC News i „The Washington Post”. Facebook ma otrzymać możliwość publikowania wybranych materiałów w ramach rocznego abonamentu, za który zapłaci każdemu z wydawców 3 mln dolarów.

W drugim kwartale br. Facebook zanotował wzrost wpływów o 27,6 proc. do 16,89 mld dolarów oraz 2,62 mld dolarów zysku netto (wobec 5,11 mld dolarów rok wcześniej). W minionym półroczy koncern odpisał 5 mld dolarów kary nałożonej przez FTC. Ma 2,41 mld użytkowników aktywnych miesięcznie i 1,59 mld codziennie. W ostatnich latach przybywa ich głównie poza Ameryką Północną i Europą, ale Facebook najwięcej zarabia na tych z USA i Kanady.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Facebook zatrudni dziennikarzy do wybierania treści w nowej sekcji newsowej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl