SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook zmienia się dla użytkowników, a na niekorzyść marek

Ciągle modyfikowany algorytm Facebooka sprawia, że markom coraz trudniej jest prowadzić bieżącą i efektywną komunikację z użytkownikami bez odpowiedniego wsparcia reklamowego - komentuje Maciej Dutkowski z Socializera.

Maciej Dutkowski

Maciej Dutkowski

Strategia Facebooka to z jednej strony monetyzowanie obecności marek na tej platformie, z drugiej zaś - co zrozumiałe - promowanie samych użytkowników, którzy spędzają tu dużo swojego czasu. To zresztą skuteczny sposób, by ich u siebie zatrzymać, mając na uwadze pojawiające się w ostatnim czasie głosy mówiące o tym, że sam Facebook zwłaszcza dla młodych internautów staje się coraz mniej atrakcyjny. To właśnie dlatego indywidualny użytkownik w swoim feedzie w pierwszej kolejności otrzyma treści tworzone przez jego znajomych, a następnie wartościowy kontent z grafiką oraz odnośnikiem do strony zewnętrznej. Dzięki temu każdy internauta będzie miał w zasięgu ręki najważniejsze informacje, którymi naprawdę się interesuje.

>>> Algorytm Facebooka będzie gorzej traktował statusy tekstowe

Co z markami? Nimi użytkownik oczywiście też się interesuje i będzie to robił, ale kolejne zmiany w algorytmie Facebooka sprawią, że szanse na generowanie interakcji będą mieli tylko ci, którzy zdecydują się na wsparcie zasięgu poprzez reklamy. Wpisy tekstowe, które jeszcze kilka miesięcy temu osiągały najwyższe zasięgi organiczne, tym razem będą znacznie gorzej traktowane przez algorytm. Natomiast administratorzy publikujący posty z linkiem oraz grafiką będą mogli liczyć na lepsze wskaźniki dotarcia, a co za tym idzie zaangażowania.

>>> Facebook nie upadnie, ale musi się zmienić (opinie)

Dla samych marek oznacza to konieczność ponownej optymalizacji działań komunikacyjnych oraz - a może przede wszystkim - planowania w budżetach mediowych również stałego wsparcia dla fanpage’y na Facebooku.


Maciej Dutkowski, head of creative strategy w agencji Socializer, włączanej właśnie do Isobar Poland

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Facebook zmienia się dla użytkowników, a na niekorzyść marek

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
monetyzowanie, feedzie WTF?
14 10
odpowiedź
User
Monetyzariusz II
Czasem na feedzie, coś mi nie idzie.
Jestem krijejtiw, uczyłem się Polisz,
Ty Naszą Kłasę czy Fejsbuk wolisz?
19 8
odpowiedź
User
optymista
dla mnie to ok - dzieki temu marki będą z większą uwagą prowadizły fanpage a nie zadawały te beznadziejne pytania typu "jak się Wam spało?" Fajnie że prószy? BLEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
10 8
odpowiedź
User
finsista
my już zoptymalizowaliśmy działania na FB, nic nie robimy :)
11 8
odpowiedź