Facebook zwiększy kontrolę nad reklamami od polityków. Będzie możliwość ich wyłączenia

Facebook zapowiedział że udostępni użytkownikom narzędzia zwiększające kontrolę nad reklamami politycznymi w perspektywie nadchodzących wyborów prezydenckich w USA. Otrzymają oni dostęp do szczegółowych informacji na temat finansowania poszczególnych kampanii, a także możliwość całkowitego zablokowania na swoich kontach reklam pochodzących od polityków.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Facebook w ostatnim czasie nie ma dobrej prasy w kwestiach społecznych i politycznych. Serwis był posądzany o sprzyjanie lewicowym poglądom przez amerykańskie środowiska prawicowe, ostatnio zaś znalazł się w ogniu krytyki po tym, jak pozostawił w serwisie kontrowersyjne wpisy Donalda Trumpa, co spowodowało żywe protesty pracowników firmy.

Facebook bez reklam politycznych

Teraz Facebook zapowiedział że zamierza dać swoim użytkownikom większą kontrolę nad reklamami o tematyce politycznej, które pojawiają się w serwisie coraz częściej w związku ze zbliżającą się kampanią prezydencką w USA oraz tamtejszymi wyborami do Kongresu.

Naomi Gelit, dyrektorka odpowiedzialna w Facebooku m.in. za kwestie społeczne potwierdziła, że w najbliższym czasie serwis otrzyma dodatkowe opcje ułatwiające obywatelom USA udział w tamtejszym życiu politycznym.

Zgodnie z obietnicą amerykańscy użytkownicy Facebooka będą mieli do dyspozycji dedykowany panel pozwalający im na dokładne prześledzenie z jakiś źródeł jest finansowana konkretna kampania polityczna emitowana na tej platformie.

Facebook zapowiedział także, że w ramach wprowadzanych zmian w serwisie uruchomi narzędzie pozwalające na całkowicie zablokowanie reklam politycznych, które publikują na platformie kandydaci na prezydenta USA czy też członków amerykańskiego Kongresu.

Według obietnic Facebooka podobne rozwiązania związane z reklamą polityczną zostaną w przyszłości wprowadzone nie tylko w USA, ale także w innych krajach.

Facebook w pierwszym kwartale br. osiągnął wzrost przychodów o 18 proc. do 18,7 mld dolarów i 4,9 mld dolarów zysku netto. Wyniki przekroczyły oczekiwania analityków. Firma Marka Zuckerberga odczuwa już jednak pierwsze efekty pandemii koronawirusa: w marcu jej przychody zmalały, a w kwietniu nie zwiększyły się rok do roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady