SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebookowy konkurs na jubileusz sieci Rosssmann to fejk. „To oszustwo, sprawę zgłosiliśmy do Facebooka”

Na profilu „Rossmann - Jubileusz 2017” na Facebooku pojawiła się informacja o konkursie sieci drogerii z okazji jubileuszu funkcjonowania marki na polskim rynku. Rossmann oświadczył, że akcja jest próbą oszustwa klientów. - Sprawę zgłosiliśmy już do przedstawicieli Facebooka i zostanie on usunięty – informuje nasz portal biuro prasowe drogerii.

Sprawa zaczęła się w czwartek kiedy na profilu „Rossmann – Jubileusz 2017” w mediach społecznościowych pojawił się post informujący o konkursie dla klientów. - Miło nam poinformować, że w związku z tegorocznymi obchodami Jubileuszu naszego sklepu postanowiliśmy założyć fanpage i ogłosić konkurs - napisali w poście organizatorzy fejkowego konkursu.

W zabawie można było wziąć udział poprzez polubienie strony, udostępnienie posta oraz wpisania w komentarzu swojego imienia. Taka mechanika konkursu jest niezgodna z regulaminem Facebooka, mimo to w konkursie wzięło udział ponad 50 tysięcy osób w kilkanaście godzin. Jak informowali organizatorzy, do wygrania były darmowe zakupy w Rossmannie dla 10 osób oraz karty rabatowe.

Zrzut ekranu z profilu

Zrzut ekranu z profilu "Rossmann - Jubileusz 2017" / Facebook.com

Zwróciliśmy się z pytaniem do biura prasowego Rossmanna, czy sieć organizuje taki konkurs - nie było na te temat bowiem informacji ani na stronie internetowej marki, ani na jej oficjalnym profilu na Facebooku (takim z oznaczeniem niebieskim znakiem).

W odpowiedzi Rossmann zdecydowanie zaprzeczył, że taką zabawę organizuje. W oświadczeniu przesłanym do naszej redakcji, biuro prasowe sieci stwierdziło, ze cała akcja jest oszustwem, a profil, na jakim była prowadzona - podszywa się pod Rossmanna. Po interwencji marki, post z konkursem zniknął z Facebooka. Profil „Rossmann - Jubileusz 2017” wciąż jednak istnieje.

- Oficjalny profil Rossmanna Polska na Facebooku znajduje się pod adresem: www.facebook.com/RossmannPL. Jest on oznaczony charakterystycznym niebieskim symbolem jako zweryfikowana strona. Tam prezentujemy nasze aktualne promocje, porady kosmetyczne i konkursy. Profil „Rossmann - Jubileusz 2017”  jest fikcyjny - to oszustwo. Sprawę zgłosiliśmy już do przedstawicieli Facebooka i zostanie on usunięty - tłumaczy w oświadczeniu biuro prasowe sieci Rossmann.

Przedstawiciele marki przestrzegają również przed konkursami w mediach społecznościowych, które wiążą się z opłatami - udział w oficjalnych akcjach marki są zawsze bezpłatne.

- Jednocześnie przypominamy, że wszystkie organizowane przez nas konkursy i promocje prezentowane są tylko i wyłącznie w gazetkach promocyjnych, magazynie "Skarb", na portalu internetowym, a także na oficjalnych profilach Rossmanna w mediach społecznościowych oznaczonych jako konta zweryfikowane. Udział w naszych akcjach i konkursach NIGDY nie wiąże się z jakimikolwiek dodatkowymi kosztami. Informacje o akcji rozdawania kart podarunkowych lub konkursy z koniecznością wysyłania płatnych SMS w grupach lub profilach podszywających się pod drogerie Rossmann są próbą oszustwa - informuje biuro prasowe Rossmanna.

Według badania Meaningful Brands agencji Havas Media, Rossmann należy do czołówki najbardziej cenionych polskich marek wśród konsumentów.

Dołącz do dyskusji: Facebookowy konkurs na jubileusz sieci Rosssmann to fejk. „To oszustwo, sprawę zgłosiliśmy do Facebooka”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl