SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Fakt” i „Rzeczpospolita” więcej z reklam, „GW”, „SE” i „DGP” - mniej (TOP10)

W sierpniu polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 0,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Duże wzrosty tych przychodów zanotowały „Fakt”, „Rzeczpospolita”, „Gazeta Pomorska” i „Express Ilustrowany”, a spore spadki - „Gazeta Wyborcza”, „Super Express” i „Dziennik Gazeta Prawna”.

<!-- 0.5092s -->

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że „Rzeczpospolita” (Presspublica) cennikowo zarobiła w sierpniu z reklam 32,4 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - 23,1 proc. więcej. Natomiast przychody reklamowe regionalnego „Expressu Ilustrowanego” wzrosły w skali roku o 37,7 proc., a „Gazety Pomorskiej” (Media Regionalne) o 20,3 proc. Bezpłatne „Metro” (Agora) zarobiło z tego tytułu 8,8 proc. więcej, a „Polska” (Polskapresse) - 3,9 proc. więcej.

>>> Najsłabsza od lat sprzedaż „Faktu”, „GW”, „SE”, i „Rz” 

Z drugiej strony cennikowe wpływy reklamowe „Gazety Wyborczej” (Agora) spadły w skali roku o 6,8 proc., „Super Expressu” (Murator) - o 6,5 proc., a „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - o 8,8 proc. Natomiast bezpłatne „Echa Miasta” (Polskapresse) zanotowało przychody mniejsze o 4,2 proc.

>>> Czytelnictwo dzienników: tylko „Przegląd Sportowy” i „Sport” zyskały, liderem „Fakt”

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
WIRTUALNEMEDIA.PL VIII.2012 VIII.2011
Gazeta Wyborcza 39 460 072 zł 42 063 961 zł
Polska 21 235 089 zł 20 442 378 zł
Fakt 17 494 755 zł 14 209 553 zł
Super Express 9 043 386 zł 9 671 105 zł
Rzeczpospolita 8 750 630 zł 6 606 517 zł
Metro 7 908 695 zł 7 271 285 zł
Dziennik Gazeta Prawna 3 979 530 zł 4 363 844 zł
Gazeta Pomorska 3 401 756 zł 2 828 155 zł
Express Ilustrowany 2 597 090 zł 1 885 320 zł
Echo Miasta 2 395 806 zł 2 501 088 zł
monitorowane tytuły razem 141 426 408 zł 141 054 293 zł
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Fakt” i „Rzeczpospolita” więcej z reklam, „GW”, „SE” i „DGP” - mniej (TOP10)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
K
BRAWO MARTA &CO
8 8
odpowiedź
User
Drukarz
Tia cennikowo wzrosty a na koncie bida...
8 8
odpowiedź
User
A
Mamy kryzys. Obetnijmy więc zarobki kolejnym dziennikarzom. Najważniejsze są przecież reklamy, a co koło nich wstawimy- kogoś to jeszcze obchodzi?
8 8
odpowiedź