SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Fakt” i „Rzeczpospolita” więcej z reklam, „GW”, „SE” i „DGP” - mniej (TOP10)

W sierpniu polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 0,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Duże wzrosty tych przychodów zanotowały „Fakt”, „Rzeczpospolita”, „Gazeta Pomorska” i „Express Ilustrowany”, a spore spadki - „Gazeta Wyborcza”, „Super Express” i „Dziennik Gazeta Prawna”.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że „Rzeczpospolita” (Presspublica) cennikowo zarobiła w sierpniu z reklam 32,4 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - 23,1 proc. więcej. Natomiast przychody reklamowe regionalnego „Expressu Ilustrowanego” wzrosły w skali roku o 37,7 proc., a „Gazety Pomorskiej” (Media Regionalne) o 20,3 proc. Bezpłatne „Metro” (Agora) zarobiło z tego tytułu 8,8 proc. więcej, a „Polska” (Polskapresse) - 3,9 proc. więcej.

>>> Najsłabsza od lat sprzedaż „Faktu”, „GW”, „SE”, i „Rz” 

Z drugiej strony cennikowe wpływy reklamowe „Gazety Wyborczej” (Agora) spadły w skali roku o 6,8 proc., „Super Expressu” (Murator) - o 6,5 proc., a „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - o 8,8 proc. Natomiast bezpłatne „Echa Miasta” (Polskapresse) zanotowało przychody mniejsze o 4,2 proc.

>>> Czytelnictwo dzienników: tylko „Przegląd Sportowy” i „Sport” zyskały, liderem „Fakt”

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
WIRTUALNEMEDIA.PLVIII.2012VIII.2011
Gazeta Wyborcza39 460 072 zł42 063 961 zł
Polska21 235 089 zł20 442 378 zł
Fakt17 494 755 zł14 209 553 zł
Super Express9 043 386 zł9 671 105 zł
Rzeczpospolita8 750 630 zł6 606 517 zł
Metro7 908 695 zł7 271 285 zł
Dziennik Gazeta Prawna3 979 530 zł4 363 844 zł
Gazeta Pomorska3 401 756 zł2 828 155 zł
Express Ilustrowany2 597 090 zł1 885 320 zł
Echo Miasta2 395 806 zł2 501 088 zł
monitorowane tytuły razem141 426 408 zł141 054 293 zł
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Fakt” i „Rzeczpospolita” więcej z reklam, „GW”, „SE” i „DGP” - mniej (TOP10)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
K
BRAWO MARTA &CO
odpowiedź
User
Drukarz
Tia cennikowo wzrosty a na koncie bida...
odpowiedź
User
A
Mamy kryzys. Obetnijmy więc zarobki kolejnym dziennikarzom. Najważniejsze są przecież reklamy, a co koło nich wstawimy- kogoś to jeszcze obchodzi?
odpowiedź