SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Fakt” liderem gazet w internecie. W dół „Super Express” i „Gazeta Wyborcza”, rekord „Przeglądu Sportowego”

Serwis „Faktu” jest niezmiennie najpopularniejszy wśród stron gazet codziennych. Duży wzrost w skali roku zanotowała witryna „Przeglądu Sportowego”, natomiast spore spadki zanotowały serwisy „Super Expressu” i „Gazety Wyborczej”.

Article

W kwietniu br. serwis „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 2,94 mln internautów, którzy wykonali w nim 107,1 mln odsłon (w tym 14,1 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie średnio 20 minut i 19 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Fakt.pl jest liderem wśród stron gazet ogólnopolskich pod względem liczby użytkowników i odsłon. W pierwszym kryterium wyprzedził w kwietniu witrynę „Super Expressu” (Murator) zaledwie o 56 tys. użytkowników, za to odsłon zanotował ponad trzy razy więcej niż SE.pl i Wyborcza.pl.

Z kolei zdecydowanie na najdłużej internautów przyciągają serwisy dzienników biznesowych: „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) i „Parkietu” (Gremi Business Communication). Z pierwszego przeciętny użytkownik korzystał przez ponad półtorej godziny (dokładnie 94:48 minut), a z drugiego przez prawie godzinę (56:12 minut). Za to na stronie „Polski” (Grupa Polskapresse) każdy użytkownik spędził średnio zaledwie 3:54 minuty.

>>> „Dziennik Gazeta Prawna i „Dziennik Bałtycki” liderami w sprzedaży e-wydań

Wyborcza.pl i Wyborcza.biz, tak samo jak inne serwisy „Gazety Wyborczej” od początku lutego są objęte płatnym dostępem do treści (za darmo można przeczytać tylko 10 tekstów). Ich wyniki z lutego i marca analizowaliśmy miesiąc temu (zobacz szczegóły).

Również dwie witryny są związane z „Dziennikiem Gazetą Prawną”: poświęcona tylko gospodarce i prawu Gazetaprawna.pl i bardziej lifestyle’owy, bliższy portalom horyzontalnym Dziennik.pl. W kwietniu pierwszy serwis miał o jedną trzecią użytkowników więcej od drugiego, ale ponad dwa razy mniej odsłon i prawie dwukrotnie krótszy czas przypadający na każdego użytkownika.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w kwietniu 2014 roku

Jako jedyny w zestawieniu serwis „Naszego Dziennika” nie jest w Megapanelu objęty audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają na stronie użytkownicy.

Serwisy gazet ogólnopolskich w kwietniu 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

fakt.pl

2 936 467

107 141 261

14 117 688

00:20:19

13,60%

se.pl

2 880 369

32 261 468

4 756 080

00:07:12

13,35%

wyborcza.pl

2 537 261

31 296 144

4 282 366

00:16:14

11,76%

wyborcza.biz

1 510 393

16 443 000

2 967 300

00:14:21

7,00%

gazetaprawna.pl

1 384 780

7 768 863

756 525

00:05:14

6,42%

rp.pl

1 256 013

15 138 805

1 712 405

00:09:50

5,82%

dziennik.pl

947 359

14 618 731

1 481 360

00:10:16

4,39%

przegladsportowy.pl

713 768

16 242 359

3 863 236

00:18:19

3,31%

polskatimes.pl

418 311

2 596 094

286 218

00:03:54

1,94%

pb.pl

328 042

9 655 315

692 217

01:34:48

1,52%

naszdziennik.pl

109 732

-

-

-

0,51%

parkiet.com

92 182

3 737 647

319 391

00:56:12

0,43%


Fakt.pl odwiedziło w kwietniu br. nieznacznie więcej (o 9 tys.) internautów niż rok wcześniej Wykonali oni w serwisie aż o 47,3 mln odsłon więcej (to wzrost o 79 proc.), a każdy korzystał z niego przez 6:54 minuty dłużej (51,8 proc. w górę). Za to SE.pl stracił w skali roku 458,5 tys. użytkowników, 3,6 mln odsłon i 26 sekund na przeciętnego użytkownika (to spadki o 13,7 proc., 10,2 proc. i 5,7 proc.).

Wyborcza.pl przy 99 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej (to 4 proc. w górę) zanotowała o 4,8 mln odsłon mniej (13,4 proc. w dół) i 6:16 krótszy czas przypadający na przeciętnego użytkownika (27,8 proc. w dół). Wyborcza.biz straciła 92,9 tys. użytkowników, 217 tys. odsłon i 24 sekundy na użytkownika (to spadki o 5,8 proc., 1,3 proc. i 2,7 proc.).

Spadki zanotowały również serwisy Gazetaprawna.pl, Rp.pl i Dziennik.pl. Jedynie ten pierwszy miał o 114,4 tys. użytkowników więcej niż w kwietniu ub.r. (9 proc. w górę), natomiast na Dziennik.pl liczba odsłon zmalała o 2,3 mln (13,9 proc. w dół), a średni czas na użytkownika - o 2:21 sekundy (18,6 proc. w dół).

Za to serwis „Przeglądu Sportwego” (Ringier Axel Springer Polska) zyskał w skali roku 220,7 tys. użytkowników, 7,2 mln odsłon i 34 sekundy czasu spędzanego na stronie przez przeciętnego użytkownika, co oznacza wzrosty o 44,8 proc., 79,3 proc. i 3,2 proc.

Serwisy gazet ogólnopolskich rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

kwiecień 2014

kwiecień 2013

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

fakt.pl

2 936 467

107 141 261

00:20:19

2 927 497

59 822 920

00:13:23

se.pl

2 880 369

32 261 468

00:07:12

3 338 916

35 909 955

00:07:38

wyborcza.pl

2 537 261

31 296 144

00:16:14

2 438 198

36 144 738

00:22:30

wyborcza.biz

1 510 393

16 443 000

00:14:21

1 603 292

16 660 551

00:14:45

gazetaprawna.pl

1 384 780

7 768 863

00:05:14

1 270 350

8 140 703

00:06:16

rp.pl

1 256 013

15 138 805

00:09:50

1 306 950

14 696 678

00:10:40

dziennik.pl

947 359

14 618 731

00:10:16

1 066 531

16 971 227

00:12:37

przegladsportowy.pl

713 768

16 242 359

00:18:19

493 071

9 058 468

00:17:45

polskatimes.pl

418 311

2 596 094

00:03:54

312 461

1 908 687

00:04:42

pb.pl

328 042

9 655 315

01:34:48

360 665

8 959 829

01:47:55

naszdziennik.pl

109 732

-

-

102 552

-

-

parkiet.com

92 182

3 737 647

00:56:12

-

5 529 855

-

Na kolejnej podstronie analizujemy wyniki serwisów „Faktu”, „Super Expressu”, „Gazety Wyborczej” i „Przeglądu Sportowego” w 2013 i 2014 roku

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Fakt” liderem gazet w internecie. W dół „Super Express” i „Gazeta Wyborcza”, rekord „Przeglądu Sportowego”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl