SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Fakt.pl musi przeprosić Radosława Sikorskiego za antysemickie komentarze, Sąd Najwyższy oddalił skargę RASP

Sąd Najwyższy odmówił przyjęcia skargi kasacyjnej Ringier Axel Springer Polska na wyrok dotyczący antysemickich komentarzy o Radosławie Sikorskim zamieszczonych na portalu dziennika „Fakt”. Tym samym ostatecznie uprawomocnił się wyrok nakazujący wydawcy publikację przeprosin przez 7 dni.

Radosław Sikorski, fot. mat. prasowe Article

O odrzuceniu skargi kasacyjnej poinformował w poniedziałek Roman Giertych, który reprezentował w tej sprawie Radosława Sikorskiego. - SN (sędzia K. Pietrzykowski) odmówił przyjęcia skargi kasacyjnej wydawcy „Faktu” na orzeczenie o odpowiedzialności za komentarze. To trzecie i ostatnie orzeczenie SN w sprawie powództwa, które wytoczyłem 7 lat temu. Sprawa została zakończona - napisał.

- Miło wygrać ale szkoda, że dopiero teraz mamy poważniejszą dyskusję o hejcie w sieci - skomentował Radosław Sikorski. - To z panem Ministrem Sikorskim zaczęliśmy walkę z komentarzami zawierającymi mowę nienawiści. Dziś widzimy jak jest ona groźna - dodał Giertych.

Proces wytoczony przez Radosława Sikorskiego dotyczył antysemickich komentarzy o nim zamieszczonych na portalu Fakt.pl w grudniu 2010 roku. Polityk domagał się usunięcia tych wpisów, publikacji przeprosin i 20 tys. zł zadośćuczynienia.

Ringier Axel Springer Polska utrzymywał w czasie procesu, że jako wydawca portalu zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną nie ma obowiązku weryfikowania wpisów internautów przed publikacją, natomiast kiedy dowiedział się, że wskazane komentarze naruszają dobra osobiste Sikorskiego, usunął je. Nastąpiło to dopiero po doręczeniu odpisu pozwu od byłego szefa MSZ.

W marcu Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił roszczenia Radosława Sikorskiego, uzasadniając, że wpisu, których dotyczy pozew, faktycznie naruszyły dobra osobiste polityka, ale wydawca Fakt.pl nie ponosi za nie odpowiedzialności. Sikorski złożył apelację, a Sąd Apelacyjny w Warszawie utrzymał orzeczenie z pierwszej instancji.

Wtedy skierowano skargę kasacyjną do Sądu Najwyższego, który zgodził się ze stanowiskiem, że w tej sytuacji nie ustalono autorów obraźliwych wpisów, dlatego należy przyjąć, że wydawca portalu je zna, a więc odpowiada za nie.

Pozew zwrócono do ponownego rozpatrzenia przez Sąd Apelacyjny, który we wrześniu ub.r. orzekł, że wpisy naruszały dobra osobiste Radosława Sikorskiego, i nakazał Ringier Axel Springer Polska publikację przeprosin przez 7 dni. Natomiast Sąd Najwyższy oddalił skargę kasacyjną na ten wyrok.

Według badania Gemius/PBI w listopadzie ub.r. Fakt.pl zanotował 6,26 mln realnych użytkowników i 83,43 mln odsłon.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Fakt.pl musi przeprosić Radosława Sikorskiego za antysemickie komentarze, Sąd Najwyższy oddalił skargę RASP

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xyz
widać, że znaleźli sobie nowe żródło dochodu. Teraz trzeba odbić piłeczkę ich pozywać za to co piszą, a też się znajdzie to i owo.
8 4
odpowiedź