SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Fakt” przegrał proces z Romanem Giertychem. Będzie przepraszać przez 7 dni

Roman Giertych wygrał proces o naruszenie dóbr osobistych, jaki wytoczył dwa lata temu wydawnictwu Ringier Axel Springer Polska za wywiad z prof. Władysławem Bartoszewskim w „Fakcie”. Wyrok jest prawomocny. Spółka nie podjęła jeszcze decyzji, czy wniesie o kasację.

Roman Giertych, PAP / Rafał Guz Article

Giertych poczuł się urażony treścią wywiadu dziennikarki „Faktu” Katarzyny Jachowicz z prof. Władysławem Bartoszewskim, który ukazał się na łamach gazety 6 września 2012 roku. Dziennikarka rozmawiała z byłym ministrem spraw zagranicznych na temat ewentualnego powrotu Romana Giertycha do polityki. Zadała Bartoszewskiemu pytanie: „czy człowiek, który zasłynął z tego, że kierował formacją wprowadzającą do życia publicznego różnego rodzaju ksenofobiczne i rasistowskie elementy nie powinien zostać na stałe wyłączony z życia publicznego”?

- Uważam, że jeżeli o kimś dowodowo można powiedzieć, że przyczynił się do szerzenia i krzewienia nastrojów i poglądów antysemickich i ksenofobicznych lub sam je głosi, albo się przyczynia do głoszenia ich przez innych - jest w moim rozumieniu człowiekiem skompromitowanym - miał odpowiedzieć prof. Bartoszewski.

Zdaniem Romana Giertycha, tekst naruszał jego dobra osobiste. Powoływał się przy tym na Władysława Bartoszewskiego, który twierdził, że jego wypowiedzi zostały przez tabloid zmanipulowane. „Fakt” w odpowiedzi na zarzuty umieścił na stronie internetowej nagranie z rozmowy z profesorem.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w dziale Jedynki

Sąd Okręgowy w Warszawie, który rozpatrywał pozew Romana Giertycha, przyznał rację mecenasowi. Sąd zobowiązał „Fakt” do przeproszenia Giertycha w papierowym wydaniu dziennika oraz emisji przeprosin przez siedem dni w serwisie Fakt.pl. W wyroku zapisane zostało, że treść przeprosin musi zostać umieszczona na każdej stronie portalu - bez względu na tematykę - i stanowić jedną czwartą wielkości tej strony.

Spółka Ringier Axel Springer odwołała się od wyroku. W piątek Sąd Apelacyjny w Warszawie podtrzymał decyzje sądu pierwszej instancji, odrzucając apelację „Faktu”. - Udowodniliśmy, że prof. Bartoszewski nie powiedział tego, co przedstawił „Fakt”, ani nie miał tego na myśli - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl mec. Giertych. - Ten wyrok jest precedensem. Teraz będziemy go egzekwować - dodaje.

RASP nie podjęło jeszcze decyzji, czy będzie wnosić o kasację prawomocnego wyroku. - Zawsze respektujemy wyroki sądu. I tym razem redakcja zastosuje się do werdyktu. Jeśli decyzja o wniesieniu kasacji będzie negatywna, emisja przeprosin prawdopodobnie rozpocznie się w poniedziałek - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Anna Marucha, rzecznik prasowa wydawnictwa.

Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem „Faktu” w październiku br. wyniosła 323 216 egz. (więcej na ten temat).

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Fakt” przegrał proces z Romanem Giertychem. Będzie przepraszać przez 7 dni

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sara
FAKT powinien przeprosić ni tylko Pana Giertycha, ale wielu swoich czytelników za brak rzetelności...
31 24
odpowiedź
User
Janek
Kasja wyroku dotyczy procedury, nie meritum sprawy. A poza tym proszę samemu nie mylić imion i nazywać Romana Giertycha - Robertem (połowa drugiego akapitu po leadzie).
15 9
odpowiedź
User
polj23
I wielkie brawa Roman nie będzie sobie jakiś niemiecki brukowiec wycierał mordy kim i jak chce pozwij ich jeszcze tak na 5 milionów niech ich bardzo zaboli. Czas też na niemiecki Onet który pokazuje Hitlera z dzieckiem na kolanach na głównej w każde swięta.
13 20
odpowiedź
User
Jutrzen
Może by tak pozwać kogoś za nazywanie Bartoszewskiego profesorem? Przywłaszczanie tytułów to kodeks wykroczeń.
18 14
odpowiedź
User
Christmas
No to głowy polecą w Ringier Axel Springer!
13 9
odpowiedź