SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Fakt” przegrał w sądzie z TVP. Ma przeprosić za tekst „Zobacz, na co płacisz abonament”

Dziennik “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) przegrał wytoczony przez TVP proces o ochronę dóbr osobistych w związku z publikacją artykułu „Zobacz, na co płacisz abonament”. Wyrok nakazuje przeprosiny i wpłacenie 50 tys. zł na cele charytatywne.

“Fakt” przegrał w sądzie z TVP. Ma przeprosić za tekst „Zobacz, na co płacisz abonament”

Tekst „Zobacz, na co płacisz abonament” ukazał się w “Fakcie” w 2011 roku. Bartłomiej Łęczek napisał w nim m.in., że Piotr Rubik, który skomponował melodię rozpoczynającą „Wiadomości”, za każdą emisję swojego dzieła dostaje ponoć 470 złotych. Z tekstu wynika, że 30 do 70 tys. złotych miesięcznie mają otrzymywać jurorzy programów muzycznych, prowadzący programy, talk shows i teleturnieje. Według autora, znacznie skromniej prezentują się dochody szeregowych pracowników. - „Operator, który zna się z kierownikiem produkcji, za godzinę pracy może zarobić 400 złotych, taki bez znajomości 10 razy mniej” - pisał Łęczek.

Telewizja Polska uznała, że artykuł zawiera „rażąco nieprawdziwe informacje dotyczące wydatków TVP i źródeł ich finansowania”, w tym zarobków pracowników spółki i jej współpracowników i pozwała wydawcę, redaktora naczelnego i autora tekstu o ochronę dóbr osobistych (więcej na ten temat). Do jej punktu widzenia przychylił się teraz Sąd Okręgowy w Warszawie, który uznał, że informacje zawarte w artykule były „w znacznej mierze  nieprawdziwe” oraz „nieprawdziwe”.

Zgodnie z wyrokiem, Ringier Axel Springier Polska, redaktor naczelny „Faktu” Grzegorz Jankowski oraz Bartłomiej Łęczek muszą na swój koszt zamieścić przeprosiny na czwartej stronie “Faktu” z zapowiedzią na pierwszej. Sąd zasądził solidarnie od trzech pozwanych także kwotę 50 tys. zł na cel społeczny wraz z odsetkami ustawowymi od dnia wniesienia pozwu.

Wyrok nie jest prawomocny. Na razie nie wiadomo, czy wydawca “Faktu” wniesie apelację.

To nie pierwszy przegrany przez “Fakt” proces z TVP. Dziennik w maju 2009 roku napisał, że “otwarto szumnie zapowiadane supernowoczesne studio w budynku TVP za 200 milionów zł. I okazało się, że to zwykły bubel”. TVP wytoczyła za to „Faktowi” proces o ochronę dóbr osobistych, a Sąd Okręgowy w 2011 roku uznał jej rację i nakazał wydawcy gazety przeprosiny i wpłacenie 30 tys. zł zadośćuczynienia na cel społeczny (dowiedz się więcej).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Fakt” przegrał w sądzie z TVP. Ma przeprosić za tekst „Zobacz, na co płacisz abonament”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Peterowny
Czyli za mówienie prawdy są jakieś kary w Polsce. Nic dziwnego!
31 21
odpowiedź
User
Peterowny,
Czyli uważasz że Sąd spojrzał w dokumenty, stwierdził że zarabiają tyle ile w tekście po czym powiedział że to nieprawda i kazał zapłacić karę? To że ktoś nie lubi TVP to chyba jeszcze nie powód żeby podważać wyrok sądu. Chyba że Fakt traktuje sie jako świątynię prawdy. Współczuję zatem.
19 16
odpowiedź
User
DIRTY PITCH
Ten dziennikarz Faktu powinien najpierw pogadać z ludź mi k otrzy wiedza jak naprawde funkcjonuje Telewizja Polska, myliłby sie ten kto by sądzil, że rządzi nia jakis Jula Braun, otóż nie rzązza nieą kierownicy produkcji, ktorzy są panami i władcami i zarabiaja poza tzw. gwiazdami zdecydowanie najlepiej. a na te telewizje nie będa placił, bo w tej telewizji i tak nie ma tematów publicznych ani dzieł tzw i nteresu publicznego. Dziadowska telewizja.
19 10
odpowiedź
User
toja.
zlikwidować abonament wprowadzić dekodery każdy nadawca według regulaminu pobier opłaty
15 10
odpowiedź
User
wolna europa
I tak właśnie zamyka się usta niezależnym mediom, które są p-ko dyktaturze Tuska. A przecież 1-wszy Prezes Sądu Najwyższego Nowodworski mawiał : chrońcie niezawisłości sądów- to ostoja praworządności. Tak było po odzyskaniu przez Polskę niepodległości a dzisiaj ? Kto ma władzę - ma sądy
10 9
odpowiedź