SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Fakt” na całej stronie przeprasza byłego posła Kukiz ’15 za teksty o jego udziale w rzekomej aferze

W sobotnio-niedzielnym numerze „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) ukazały się całostronicowe przeprosiny dla Grzegorza Długiego, posła Kukiz ’15 w poprzedniej kadencji Sejmu, zapowiedziane na pierwszej stronie. Dotyczą tekstów z października 2017 roku.

Grzegorz Długi, fot. screen z youtube'aArticle

W komunikacie na drugiej stronie „Faktu” Ringier Axel Springer Polska przeprasza Grzegorza Długiego za „nieprawdziwe i naruszające jego dobre imię stwierdzenia” w tekstach „Jak poseł od Kukiza pozyskał kamienicę” i „Kamienica posła pod lupą śledczych” z 5 i 6 października 2017 roku.

Zaznaczono, że chodzi o informacje „jakoby miał miejsce ‘reprywatyzacyjny przekręt’ dotyczący kamienicy przy ul. Dietla 9 w Krakowie, w który był zaangażowany Grzegorz Długi oraz sugestię, że Grzegorz Długi posłużył się sfałszowanym pełnomocnictwem”. - Wbrew temu, co stwierdzono we wspomnianych artykułach, nie jest prawdą, że Grzegorz Długi pozyskał tę kamienicę oraz że kupił kamienicę od jej „umierającego" właściciela, a także jakoby pełnomocnictwo Grzegorza Długi miało braki. Nieprawdziwe jest również stwierdzenie, że Grzegorz Długi „znalazł się na celowniku śledczych” - wyliczono.

Wydawca „Faktu” przeprasza też Grzegorza Długiego za zilustrowanie jego wizerunkiem artykułu „Nikt przez lata nie zajął się aferą w Krakowie. Poseł ujawnia kulisy!” z 6 października 2017 roku.

- Czym wywołaliśmy - niezgodną z prawdą - sugestię, że Grzegorz Długi brał udział w opisanym w tym artykule procederze. Wyrażamy ubolewanie z powodu naruszenia przez nas dobrego imienia pana Grzegorza Długi - przyznaje Ringier Axel Springer Polska.

Przeprosiny zajmują całą drugą stronę „Faktu”. Ponadto na pierwszej stronie w dolnym rogu zamieszczono odsyłający do nich komunikat: „Wydawca ‘Faktu” przeprasza Grzegorz Długi za artykuły o rzekomej aferze w Krakowie z udziałem Grzegorza Długiego”.

Grzegorz Długi jako adwokat pracuje od ponad 20 lat. W 2015 roku został wybrany do Sejmu z listy Kukiz ’15 w okręgu śląskim. W ub.r. bezskutecznie startował w wyborach do Parlamentu Europejskiego, natomiast nie kandydował na kolejną kadencję w Sejmie.

Według danych ZKDP w październiku br. średnie rozpowszechnianie razem „Faktu” wynosiło 166 694 egz., o 19,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast portal internetowy Fakt.pl zanotował w październiku 10,2 mln użytkowników i 35,18 proc. zasięgu (według badania Mediapanel).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Fakt” na całej stronie przeprasza byłego posła Kukiz ’15 za teksty o jego udziale w rzekomej aferze

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
p;e
Tutki z Faktu i Springera
odpowiedź
User
Wanda
Powinni płacić takim osobom po 1 mln odszkodowania wtedy tym padalcom z tych brukowców, odechciałoby się pisać idiotyczne teksty.
Zmarnują człowiekowi życie, oczernią, sprawią, ze zmieni mu się życie, a po trzech latach napiszą słowo przepraszam na zapomnianym sobotnim wydaniu … Kpina i tyle.
odpowiedź
User
Pan Pancerny
Czy Axel Springier wie, że w w polskim języku nazwiska się odmienia przez przypadki?
odpowiedź