SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Feed zamiast News Feedu na Facebooku. Kosmetyka czy zmiana strategii?

Facebook zapowiedział, że zmienia oficjalną nazwę News Feedu na Feed. Oprócz nowej nazwy w mechanizmie dostarczania treści użytkownikom nic się jednak nie zmienia. Według nieoficjalnych informacji chodzi o odcięcie się Facebooka od skojarzeń z medium informacyjnym i ograniczenie zasięgów treści politycznych na platformie.

Facebook, należący obecnie do koncernu Meta nie ma ostatnio dobrej passy. Serwis zmaga się z rosnącą konkurencją ze strony innych platform społecznościowych. Za to liczba internautów codziennie zaglądających na Facebooka zmalała kwartał do kwartału pierwszy raz, odkąd koncern po debiucie giełdowym w 2012 r. raportuje co trzy miesiące dokładne dane.

Feed zastępuje News Feed. Po co?

Oprócz problemów z bazą użytkowników Facebook ma także poważne kłopoty z własną cyfrową „tożsamością”. Dotyczy to m.in. rodzaju treści dostarczanych internautom.

Czytaj także: Facebook i Instagram wycofają się z Europy? „Nikomu to nie jest na rękę”

Platforma w przeszłości zmieniała algorytm swoje News Feedu, czyli głównej tablicy, z którą stykają się użytkownicy po uruchomieniu aplikacji. W przeszłości dokonywano w tym zakresie istotnych zmian, w ramach których m.in. ograniczano zasięgi treści pochodzących od mediów informacyjnych na rzecz wpisów pochodzących od znajomych czy grup.

Teraz Facebook postanowił dokonać zmiany wizerunkowej News Feedu poprzez skrócenie jego nazwy do pojedynczego słowa Feed.

Facebook przyznał, że z wyjątkiem  nowej nazwy na razie w algorytmie i zawartości Feedu nic się praktycznie nie zmieni. To oznacza, że użytkownicy (także ci w Polsce) nie mogą spodziewać się widocznych nowości w funkcjonowaniu serwisu.

Dlaczego zatem Facebook zdecydował się na obecny ruch? Według niektórych spekulacji chodzi o odcięcie Feedu od skojarzeń z treściami newsowymi i uniknięcie kolejnych sporów z wydawcami dotyczących płatności za korzystanie z ich materiałów na platformie.

Czytaj także: Brytyjski regulator nałożył karę na właściciela Facebooka

Z kolei Alex Heath, dziennikarz serwisu The Verge na podstawie własnych źródeł sugeruje, że Feed ma oznaczać w przyszłości ograniczenie dostępności treści o charakterze politycznym, które od dawna budzą poważne kontrowersje w serwisie.

 

Dołącz do dyskusji: Feed zamiast News Feedu na Facebooku. Kosmetyka czy zmiana strategii?

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jacek
Problem jest innego rodzaju np.nauka nie wzbudza emocji na feedzie, po prostu się ją czyta bez większej interakcji, a polityka wzbudza emocje, dlatego feed jest ją tak obsrany.
odpowiedź
User
Abbas
Problem polega na tym, że zgodnie z informacjami ot whistleblowerów, fejs dobiera tak posty w feedzie, by zwiększyć szansę na reakcję usera nawet jeśli byłaby to wprost wyrażona niechęć czy nienawiść. To się po prostu lepiej klika.

odpowiedź