SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jest nowy plakat filmu „Zenek”, TVP zrezygnowała z plakatu kojarzącego się z „Bohemian Rhapsody”

Telewizja Polska ujawniła ostateczny plakat do produkowanego przez siebie w całości filmu „Zenek. Poprzedni nadawca określa jako teaserowy i zapewnia, że nie będzie służył do promocji filmu.

Plakat filmu "Zenek" o Zenku MartyniukuPlakat filmu

„Zenek” to film w reżyserii Jana Hryniaka, ze scenariuszem Marty Hryniak. W roli młodego Zenona Martyniuka wystąpił Jakub Zając (młody Florian ze „Stulecia Winnych”), a dorosłego - Krzysztof Czeczot („Dziewczyny ze Lwowa”, „Pitbull”). Żonę piosenkarza Dankę zagrała Klara Bielawka, jej ojca - Jan Frycz, matkę Zenka - Agnieszka Suchora, a jego ojca - Roman Gancarczyk.

W grudniu 2019 roku pojawił się plakat do filmu, w którym internauci dopatrzyli się podobieństwa do plakatu reklamującego produkcję „Bohemian Rhapsody” odpowiadającym o Freddim Mercurym z Queen.

Telewizja Polska oficjalnie nigdy nie skomentowała tych zestawień, lecz kilka dni temu wprowadziła nowy plakat, nazywając go „oficjalnym”. - Na to warto było czekać - już jest oficjalny plakat filmu „Zenek” - napisano na facebookowym profilu produkcji.

 

Oficjalnie TVP nie chce komentować zmiany plakatu ani tego, czy jej przyczyną było podobieństwo do plakatu słynnego już filmu. Nieoficjalnie słyszymy w telewizji, że tamten krytykowany plakat nie był oficjalnym i obowiązującym w identyfikacji wizualnej filmu, lecz „teaserem”, próbną produkcją, do której nikt w telewizji zbytnio nie przywiązywał się.

 

Prace na planie filmu trwały dwa miesiące, zaczęły się pod koniec października. Zdjęcia realizowane były głównie na Podlasiu: w Bielsku Podlaskim oraz w rodzinnej miejscowości Martyniuka - Gredele.

TVP pokazała zwiastun filmu „Zenek” o Zenonie Martyniuku

Telewizja Polska udostępniła zwiastun filmu fabularnego „Zenek” opowiadającego o piosenkarzu disco polo Zenonie Martyniuku..

Udostępniony w czwartek zwiastun filmu „Zenek” trwa półtorej minuty.

 

Reżyserem „Zenka” jest Jan Hryniak, scenariusz napisały Marta Hryniak i Ilona Łepkowska, a zdjęcia wykonał Bartosz Bieniek.

- Chciałbym, by film był swoistą, sentymentalną podróżą do czasów świetności Limahla czy Modern Talking. Ważne, żeby ludzie dobrze się w kinie bawili, bo taka jest idea disco polo. Ale nie w sposób prześmiewczy i deprecjonujący - tłumaczy Jan Hryniak.

- Zależało mi, by dostarczyć rozrywki takiej, jaką mieli widzowie na filmie „Spacer po linie” („Walk On The Line”)o znanym muzyku Country w USA. Główną inspiracją przy realizacji „Zenka” był jednak film „Wielki Liberace” („Behind The Candelabra”), który opowiada o bohaterze według modelu: urodził się, odkrył swój talent, odniósł sukces i żył jak gwiazda. Nasz bohater dodatkowo ma jeszcze udane życie rodzinne. Trudno jest tutaj o porywające zwroty akcji, stąd decyzja, by rozszerzyć filmową biografię Martyniuka o dodatkowe postaci i wątki. Porwanie syna miało miejsce w przypadku lidera zespołu Bayer Full. W naszym filmie, niektóre postaci i elementy fabuły zostały skompilowane tak, by podnieść dynamikę narracji. Dlatego nasz film należy traktować jako opowieść opartą na motywach z życia Zenona, a nie biografię w ścisłym znaczeniu - dodaje reżyser filmu.

TVP producentem filmu „Zenek”

Prace na planie filmu trwały dwa miesiące, zaczęły się pod koniec października. Zdjęcia realizowane były głównie na Podlasiu: w Bielsku Podlaskim oraz w rodzinnej miejscowości Martyniuka - Gredele. Początkowo film miał się nazywać „Życie to są chwile”, czyli tak jak jedna z piosenek Zenona Martyniuka.

Premierę filmu ustalono na 14 lutego br. Film trafi do dystrybucji w roku 50. urodzin Zenona Martyniuka oraz w 30-lecia jego kariery solowej.

Mecenasem filmu jest Województwo Podlaskie, a patronem honorowym Bocian Pożyczki.

„Zenek” to pierwsza samodzielna produkcja Telewizji Polskiej, która planuje realizować więcej dużych pełnometrażowych filmów ze własnym zakresie. O przygotowywaniu filmu parę razy informowano w głównym wydaniu „Wiadomości”, plan zdjęciowy odwiedził prezes TVP Jacek Kurski.

- Jest to pierwszy od wielu lat film pokazujący prawdę o fenomenie, jakim jest zjawisko disco polo, ale przede wszystkim ikona tej muzyki, czyli Zenon Martyniuk w różnych sytuacjach - stwierdził Kurski.

Zenek Martyniuk to gwiazda disco-polo, lider zespołu Akcent. Obecnie częściej występuje solo. W 2017 roku nakładem wydawnictwa Edipresse Książki ukazała się jego biografia „Życie to są chwile”. Jej fragmenty były prezentowane na antenie Polskiego Radia Białystok.

Za prezesury Kurskiego disco polo wróciło do TVP

Odkąd na początku 2016 rok Jacek Kurski został prezesem Telewizji Polskiej, disco polo jest regularnie obecne w jej kanałach. Zaczęło się od koncertu sylwestrowego z 2016 na 2017 rok, w którym jedną z głównym gwiazd był Zenek Martyniuk, około północy wystąpił razem z Marylą Rodowicz. Impreza była najchętniej oglądanym sylwestrem telewizyjnym, w szczytowym momencie przyciągnęła 5 mln widzów (według danych Nielsen Audience Measurement).

- Zenek Martyniuk jest najwybitniejszym przedstawicielem muzyki disco polo, uwielbianym przez Polaków, ma 100 mln odsłon na YouTubie. Pomysł zaproszenia go na „Sylwestra z Dwójką” był genialny. Trzeba skończyć z pruderią i hipokryzją. Nie ma przecież piękniejszej piosenki o miłości niż „Taką cię wyśniłem” - tłumaczył Jacek Kurski.

Zenek Martyniuk zaśpiewał też na kolejnych imprezach sylwestrowych TVP2. W czerwcu 2017 roku stacja wspólnie z TVP Rozrywka i Polo TV transmitowała koncert z okazji 25-lecia disco polo, a w ub.r. Telewizja Polska przejęła od Polsatu organizację letniego koncertu „Roztańczony PGE Narodowy” z muzyką disco polo i dance.

W 2018 roku publiczny nadawca rozpoczął w Kielcach coroczny Festiwal Muzyki Tanecznej (w sierpniu br. trwał dwa wieczory, w TVP2 oglądało go średnio 1,74 mln widzów). Wykonawcy dance i disco polo dominowali też na scenie podczas Wakacyjnej Trasy Dwójki obejmującej 10 koncertów od drugiej połowy czerwca do końca sierpnia.

Natomiast wiosną 2017 roku TVP2 pokazała serial dokumentalny „Discopoland” o najpopularniejszych wykonawcach i słuchaczach muzyki disco polo, oglądało go średnio 520,5 tys. osób.

TVP z rekordowymi wpływami dzięki rekompensacie abonamentowej

W 2018 roku Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.

Przychody TVP ze sprzedaży produktów zwiększyły się z prawie 1,6 mld zł w 2017 roku do 2,09 mld zł w ub.r., czyli o 31,2 proc., natomiast wpływy abonamentowe - z 621,11 do 980,26 mln zł (o 57,8 proc.). Na te drugie złożyło się ok. 386 mln zł z opłat od posiadaczy zarejestrowanych odbiorników i 594 mln zł budżetu państwa w ramach rekompensaty, przyznanej pod koniec 2017 roku, za środki nieuzyskane z abonamentu w latach 2010-2017 wskutek zwolnienia z tej daniny niektórych grup społecznych.

Wiosną ub.r. przyjęto kolejną taką rekompensatę - 1,26 mld zł za lata 2018-2019. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że 1,12 mld zł dostanie TVP, a pozostała część trafi do Polskiego Radia i regionalnych rozgłośni publicznych.

Natomiast na początku stycznia br. Sejm przegłosował następną rekompensatę, wynoszącą 1,95 mld zł.

Dołącz do dyskusji: Jest nowy plakat filmu „Zenek”, TVP zrezygnowała z plakatu kojarzącego się z „Bohemian Rhapsody”

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
niemożebyć
Jeśli zdjęcia do filmu zaczęły się - tak jak piszecie - w październiku, to co kręciła ekipa w lutym i marcu 2019 w Bielsku Podlaskim i okolicach?

bielskpodlaski.naszemiasto.pl/wiemy-kto-zagra-w-filmie-o-zenku-martyniuku-w-obsadzie-jest/ar/c13-4995018
odpowiedź
User
DW
Podoba mi się samokrytycyzm na tym plakacie. Toż to "Żenek". Co tu więcej dodawać.
odpowiedź
User
pixy
Czy będzie odgórny nakaz pójścia do kina i zmarnowania pieniędzy na to wybitne dzieło? Będą wycieczki szkolne do kina na podniesienie frekwencji?
Wolę 3 godzinny nudny "Potop" obejrzeć - przynajmniej będzie wartościowo.
odpowiedź