Frisco zyskuje na zamknięciu konkurenta. 26 proc. więcej klientów

W pierwszym kwartale br. przychody sprzedażowe dyskontu internetowego Frisco (należącego do grupy Eurocash) wzrosły o 20 proc. do 131 mln zł. Platforma ma 26 proc. kupujących więcej niż przed rokiem.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Frisco zyskuje na zamknięciu konkurenta. 26 proc. więcej klientów

Przychody Frisco w zeszłym kwartale zwiększyły się rok do roku ze 109 do 131 mln zł. To prawie połowa całorocznych wpływów platformy w 2021 roku, które wyniosły 278 mln zł.

Frisco zwiększyło sprzedaż dużo mocniej niż w całym ub.r., gdy nastąpił wzrost o 13 proc. do 434 mln zł. W raporcie grupy Eurocash zaznaczono, że w zeszłym kwartale udział Frisco w rynku dyskontów interntowych poszedł w górę po tym, jak z Polski z końcem lutego br. wycofała się platforma Barbora.

Wzrost sprzedaży na Frisco wynika przede wszystkim z większej liczby kupujących. Na koniec marca br. na platformie było 115 tys. aktywnych klientów, co wobec 91 tys. rok wcześniej oznacza wzrost o 26 proc. Na koniec grudnia ub.r. z Frisco korzystało zaś 104 tys. użytkowników.

Natomiast średnia wartość koszyka zakupowego na platformie w zeszłym kwartale sięgnęła 325 zł, o 2 proc. więcej niż przed rokiem.

grafika

W strukturze grupy Eurocash Frisco należy do pionu Projekty, którego drugą ważną składową jest sieć sklepów alkoholowych Duży Ben. Ich przychody w pierwszym kwartale br. urosły rok do roku o 32 proc. do 108 mln zł. Sprzedaż porównywalna (w tej samej liczbie sklepów) wzrosła natomiast o 10 proc.

Na koniec marca br. działało 426 placówek Duży Ben, wobec 338 rok wcześniej.

Cały segment Projekty zwiększył kwartalne przychodu z 210,1 do 255,2 mln zł. Jego strata EBITDA zmalała z 13,9 do 12,2 mln zł, a strata operacyjna pogłębiła się z 28,7 do 30,3 mln zł.

grafika

Grupa Eurocash w zeszłym kwartale br. zanotowała niewielki wzrost przychodów: z 7,55 do 7,59 mld zł. Zysk EBITDA firmy zmalał ze 165,5 do 139,1 mln zł, wynik operacyjny - z 14,2 mln zł zysku do 21 mln zł straty, a strata netto pogłębiła się z 49,69 do 87,29 mln zł.

Znacząco pogorszyły się wyniki segmentu hurtowego firmy: wpływy zmniejszyły się z 5,51 do 5,42 mld zł, a zysk EBITDA - ze 161,1 do 144 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa