SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Frisco wyszło na plus, przychody 88 proc. w górę

Internetowy sklep spożywczy Frisco (należy do holdingu Eurocash) w ub.r. osiągnął pierwszy w swojej historii zysk netto - 583 tys. zł. Jego wpływy zwiększyły się o 88,5 proc. do 226,38 mln zł.

Article

Przychody Frisco ze sprzedaży towarów poszły w górę ze 114,23 do 214,24 mln zł, natomiast z usług marketingowych (czyli promocji oferowanych produktów) - z 5,85 do 12,14 mln zł.

Cały segment internetowych sklepów spożywczych skok popularności zanotował w marcu ub.r., po wprowadzeniu pierwszego lockdownu w związku wybuchem epidemii. W niektórych serwisach na zamówione zakupy trzeba było czekać nawet kilka tygodni.

49 proc. więcej zamówień na Frisco

Jak to wyglądało w przypadku Frisco? - Sprzedaż towarów w marcu 2020 roku wyniosła 20 168 tys. zł co stanowiło 133 proc. założonego budżetu na ten miesiąc i poziom 192 proc. sprzedaży z marca 2019 r. - podała firma w sprawozdaniu złożonym w KRS.

Zaznaczyła, że zwiększone zainteresowanie jej ofertą utrzymywał się także w okresie letnim, kiedy rozluźniono ograniczenia epidemiczne. - We Frisco zakupy robi już niemal 120 tys. klientów. Model biznesowy Spółki znakomicie wpisuje się w rosnące wymagania rynku w zakresie dostaw do domu produktów spożywczych oraz produktów pierwszej potrzeby. Wzorem rynków lepiej rozwiniętych możemy obserwować zmianę zachowań zakupowych klientów, których Frisco będzie bezpośrednim beneficjentem - podkreślono.

Pod koniec ub.r. Frisco uruchomiło swoją usługę we Wrocławiu. - Liczne usprawnienia i zmiany w ofercie sprzedażowej pozwoliły na znaczące zwiększenie najbardziej istotnych KPI operacyjnych takich jak średnia wartość zamówienia i retencja klientów, co w efekcie przełożyło się na wyniki finansowe Spółki - dodano w raporcie.

Spółka szacuje, że ma 60 proc. udziału w rynku e-zakupów spożywczych w Warszawie.

W grudniu 2019 roku Eurocash zawarł umowy kupna od dwóch funduszy z Grupy MCI 55,59 proc. akcji Frisco za 128,63 mln zł. Obecnie jest jedynym akcjonariuszem e-sklepu. W ub.r. przychody Frisco od spółek powiązanych z nim kapitałowo poszły w górę z 403 tys. zł do 8,74 mln zł (to głównie 8,62 mln zł od FR 24).

Koszty 64 proc. w górę

Wydatki operacyjne Frisco zwiększyły się rok do roku ze 134,41 do 220,88 mln zł czyli o 64,3 proc., z czego wartość sprzedanych towarów i materiałów poszła w górę z 85,8 do 159,16 mln zł.

Nakłady na usługi obce wzrosły z 30,71 do 39,84 mln zł, na zużycie materiałów i energii - z 3,94 do 6,23 mln zł, a na amortyzację - z 2,27 do 4,65 mln zł.

Koszty wynagrodzeń zmniejszyły się z 9,87 do 8,76 mln zł przy wzroście kosztów ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych z 1,35 do 1,39 mln zł. Średnie zatrudnienie w spółce zmalało ze 118 do 99 etatów.

Dodatkowe koszty działania w zwiększonym reżimie sanitarnym wyniosły 932 tys. zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W efekcie wynik sprzedażowy Frisco poszedł w górę z 14,33 mln zł straty do 5,5 mln zł zysku. - Odnotowane wzrosty są przede wszystkim efektem znaczącego wzrostu skali biznesu, pozwalającego na wzrost efektywności procesów operacyjnych, jak również stanowią odzwierciedlenie inwestycji Spółki w optymalizację procesów logistycznych, procesów kompleksowej obsługi klienta, znaczącego udoskonalenia programu lojalnościowego dla klientów, wzmocnienia aktywnych promocji, rozszerzania współpracy bezpośredniej z dostawcami z naciskiem na intensywne negocjacje cenowe, usprawniania procesów kontrolnych w obszarze marż oraz inwestycji w działania digitalizujące procesy wewnętrzne, w tym obieg dokumentacji w celu zwiększenia efektywności pracy, co szczególnie istotne w kontekście pracy zdalnej wymuszonej COVID-19, jak również procesy zewnętrzne uwzględniające relacje z interesariuszami (dostawcami, odbiorcami, klientami, instytucjami itp.) - wyliczono w sprawozdaniu firmy.

Frisco pierwszy raz z zyskiem netto

Pozostałe wpływy operacyjne Frisco zmalały z 1,09 mln zł do 991 tys. zł, pozostałe koszty operacyjne poszły w górę z 2,23 do 4,1 mln zł, a koszty finansowe spadły z 1,95 do 1,81 mln zł.

Powyżej zera poprawiły się też pozostałe wyniki rentowności firmy. Wynik operacyjny poszedł w górę z 15,47 mln zł straty do 2,39 mln zł zysku, a wynik brutto i netto - z 17,41 mln zł straty do 583 tys. zł zysku.

Eurocash w zeszłym tygodniu na walnym zgromadzeniu zdecydował, że zysk netto Frisco z ub.r. zostanie przeznaczony na pokrycie wcześniejszych strat.

Frisco zapowiada uruchomienie swojej platformy w kolejnych miastach, a także rozszerzanie oferty i dostępności okien dostaw w miastach, w których obecnie funkcjonuje. Dodaje, że „w ciągu najbliższych kilku lat objąć swoim zasięgiem wszystkie największe miasta kraju, gdzie rozwój e-grocery ma największy potencjał”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Frisco wyszło na plus, przychody 88 proc. w górę

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Max
Rentowność 0,25%. Wow!
odpowiedź