11 bit studios chce wydawać 3-4 gry rocznie, będzie mobilna wersja „Frostpunka”

11 bit studios planuje wydawać 3-4 gry rocznie jako deweloper i wydawca - poinformował prezes spółki Przemysław Marszał. Studio pracuje nad trzema projektami, których budżet to 110 mln zł, z kolei wydawnictwo zajmuje się 4 tytułami, których budżet to 50 mln zł.

pap/tw
pap/tw
Udostępnij artykuł:
11 bit studios chce wydawać 3-4 gry rocznie, będzie mobilna wersja „Frostpunka”

"Naszym planem jest, żeby w najbliższych latach wydawać 3-4 tytuły rocznie mieszając gry zewnętrzne z wewnętrznymi. Nie potrzebujemy przerwy marketingowej w wydawaniu gier - nie mamy obaw, że gry będą rozsunięte 3-4 miesiące od siebie. Obecnie szykujemy się na sytuację, by być w stanie wydawać po kilka tytułów rocznie. Tak budujemy nasze struktury" - powiedział prezes spółki Przemysław Marszał podczas konferencji GPW Innovation Day.

11 bit studios potwierdził, że dalej trwają zaawansowane prace nad „Frostpunkiem 2”. Spółka jest bardzo zadowolona z whishlisty tytułu. Wewnętrznie studio jest jeszcze w fazie produkcji dwóch tytułów The Alters i Projekt 8. Spółka planuje wydać na te projekty co najmniej 110 mln zł.

Prezes zakłada, że „Frostpunk 2” powinien zapewnić większe przychody niż pierwsza odsłona gry.

Z kolei wydawnictwo 11 bit pracuje nad czterema tytułami: Projektem Vitriol, „Niezwyciężonym” na podstawie książki Stanisława Lema, oraz dwoma projektami, nad którymi pracują hiszpańskie studia. Na nowe tytuły wydawnicze 11 bit planuje wydać ok. 50 mln zł. "Zakładamy, że w tym roku powiemy więcej o Vitriol i poznacie państwo pełną nazwę tej gry, bo jest to nazwa kodowa" - powiedział Marszał.

40 proc. wpływów 11 bit studios z wydawania obcych gier

Prezes poinformował również, że spółka cały czas dąży do podpisywania kolejnych tytułów dla wydawnictwa. "Cały czas pracujemy, żeby podpisywać nowe tytuły, ale sami decydujemy, kiedy o nich powiedzieć. Zależy nam na tym, aby od przyszłego roku zacząć częściej wydawać gry z wydawnictwa i jesteśmy na dobrej drodze, żeby tam być" - powiedział.

"Wyobrażamy sobie, że 11 bit to deweloper wewnętrzny i wydawnictwo. Chcemy, żeby były one podobne przychodowo. Wydawnictwo stanowiło 40 proc. przychodów spółki za pierwszą połowę 2022 roku" - dodał.

Prezes 11 bit studios poinformował również o pracach nad mobilną wersją „Frostpunka”. "W grudniu planowany jest kolejny softlaunch na dużo większym rynku, a gra ma wyjść w przyszłym roku" - powiedział.

W górę wpływy i zysk 11 bit studios

W pierwszej połowie br. 11 bit studios osiągnęło wzrost przychodów z 35,78 do 45,77 mln zł i zysku netto z 13,31 do 15,08 mln zł.

- Mimo pewnych turbulencji, praca nad wszystkimi naszymi grami posuwa się do przodu w zadowalającym tempie. „Frostpunk 2”, „The Alters”, „Projekt 8” oraz nasze projekty wydawnicze przechodzą przez kolejne fazy produkcji. Intensyfikujemy prace nad kolejnymi materiałami marketingowymi czy zapowiedziami dla jeszcze nie ogłoszonych tytułów - opisano w sprawozdaniu firmy.

- Imponująca dynamika budowy wishlisty dla „Frostpunka 2” czy bardzo dobre przyjęcie pierwszego trailera „The Alters”, który zaprezentowaliśmy w sierpniu potwierdzają, że fani bardzo czekają na nasze kolejne tytuły. Wierzymy, że również „Projekt 8”, w którego produkcji w ostatnich dniach z sukcesem zamknęliśmy kolejny kamień milowy, spotka się przy ogłoszeniu z pozytywnym odbiorem graczy - dodano.

Od początku br. kurs giełdowy 11 bit studios zmalał o 7,6 proc. We wtorek na koniec sesji za akcję płacono 512 zł, co daje kapitalizację w wysokości 1,22 mld zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK