Fundacja Lux Veritatis dostała 6 mln zł od ministerstw i kancelarii premiera

Osiem ministerstw i kancelaria premiera zawarły w ciągu ostatnich sześciu lat umowy z Fundacją Lux Veritatis, nadawcą Telewizji Trwam, na 5,9 mln zł - wynika z cyklu odpowiedzi na interpelacje, które do wszystkich ministerstw wysłała Halina Gill-Piątek, posłanka Polski 2050.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Posłanka sformułowała interpelację tak, by dowiedzieć się, czy rządowe przedstawicielstwa lub kancelaria premiera w latach 2015-2021 zawierały umowy ze Zgromadzeniem Najświętszego Odkupiciela (Redemptoryści) lub jego prowincją i fundacjami z nim związanymi. Część resortów, jak np. Ministerstwo Finansów czy Sprawiedliwości)nie zawierało takich umów.

Najwięcej pieniędzy dla Fundacji Lux Veritatis pochodziło z kancelarii premiera - 2,3 mln zł.). Zawarła cztery umowy na zakup czasu antenowego dla spotów informujących o zapobieganiu, przeciwdziałaniu i zwalczaniu Covid-19.

Resort Zdrowia przekazał Lux Veritatis w ramach kilku umów pulę 1,3 mln zł m.in. na emisję i produkcję spotów w ramach kampanii społecznej „Planuję długie życie”. Trzecie pod względem wysokości przekazanych kwot było Ministerstwo Rolnictwa: na kampanię „Poznaj dobrą żywność" a także program operacyjny „Rybactwo i morze” przeznaczono z tego ministerstwa 636,4 tys. zł.

Ministerstwo Rodziny przeznaczyło dla TV Trwam w ciągu 6 ostatnich lat 386,6 tys. zł m.in. na spoty promujące program „Rodzina 500+" i „Rodzina polska wolna od przemocy”. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej wydało od 2015 roku 365,4 tys. zł m.in. na promocję rządowego programu aktywizacji Kół Gospodyń Wiejskich i audycje o funduszach europejskich. Z kolei resort klimatu i środowiska wydatkował od 2015 roku 313,2 tys. zł na cykl audycji pt. „Coś wisi w powietrzu".

285,7 tys. zł przeznaczyło z kolei Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego na spoty w kampanii „Czytaj! – to najlepsza inwestycja, na jaką zawsze Cię stać” oraz na spoty w ramach programu „Literackie świadectwo postaw Polaków wobec Żydów w czasie II wojny światowej”. Zaś resort edukacji - 118 tys. zł na cykl programów o społecznej odpowiedzialności nauki. W okresie od listopada 2015 roku do marca 2021 roku Minister Cyfryzacji zawarł jedną umowę z Fundacją „Lux Veritatis” - na produkcję i emisję spotów w Telewizji Trwam w ramach kampanii pn. „e-Polak potrafi” (08 lutego  - 29 lutego 2020 r). Wartość umowy opiewała na kwotę 78 726 zł.

Na początku kwietnia br. portal OKO.Press opublikował własne wyliczenia, z których wynika, że w ciągu pięciu ostatnich lat podmioty związane z o. Tadeuszem Rydzykiem otrzymały z państwowych pieniędzy ponad 325 mln zł.

Ze sprawozdania finansowego Fundacji Lux Veritatis wynika, że w roku 2018 zanotowała ona 48 mln zł przychodów i 3,33 mln zł zysku netto, wobec 39,48 mln zł wpływów i 1,58 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody z darowizn wzrosły o 14,2 proc. do 34,21 mln zł, z Telewizji Trwam - o 44,7 proc. do 13,55 mln zł, a z książek i płyt - o 55,4 proc. do 242,4 tys. zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7