SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Na rządowych reklamach Funduszu Odbudowy TVP i Polsat zarobiły po 1,5 mln zł, a TVN 1 mln zł

Polsat i Telewizja Polska zarobiły najwięcej na rządowych spotach, promujących unijny Fundusz Odbudowy: obie telewizje dostały po 1,5 mln zł. W płatnej kampanii wzięły też udział m.in. TVN, RMF FM, Polskie Radio, TV Trwam i TV Republika.

Mateusz Morawiecki, fot. Adam Guc /KPRMArticle

Chodzi o Fundusz, z którego Polska ma otrzymać 770 mld zł w ramach naprawy szkód popandemicznych. Na razie jednak nie wpłynęła z niego ani złotówka, gdyż Komisja Europejska wciąż nie zaakceptowała Krajowego Planu Odbudowy. To niezbędny warunek uruchomienia pomocy.

Już od końcówki kwietnia trwa jednak w mediach promocja Funduszu Odbudowy (za kampanię odpowiada kancelaria premiera wspólnie z Bankiem Gospodarstwa Krajowego). Jak podał Onet, pod koniec lipca grupa posłów Koalicji Obywatelskiej wystąpiła do kancelarii premiera o szczegółowe informacji, dotyczące kosztów reklamowania unijnego programu w polskich mediach.

Z informacji, które otrzymali parlamentarzyści, wynika, że na dwumiesięczną kampanię Kancelarię Premiera wydała dokładnie 5 962 337,88 zł. Spoty reklamowe oglądać można było w Telewizji Polskiej, Polsacie, TVN, TV Trwam, TVP VOD, należącej do Polsatu Ipli oraz usłyszeć w RMF FM, stacjach grupy radiowej Time (należą do niej np. Radio ESKA i VOX FM) oraz w Polskim Radiu.

Jak podaje Onet, najwięcej na reklamach zarobiły Polsat i Telewizja Polska - po 1,53 mln zł. 999 tys. zł dostał TVN, a spoty na antenie RMF FM kosztowały 519 tys. zł. Spółka Time (Grupa ZPR Media) otrzymała w ramach umowy 519 tys. zł, zaś Polskie Radio - 500 tys. zł. Na liście są jeszcze Telewizja Trwam (249 tys. zł) i TV Republika (100 tys. zł).

To kolejna w br. kampania przeprowadzana przez rząd z udziałem mediów prywatnych i publicznych. Na przełomie 2020 i 2021 roku przeprowadzono dwuetapową, płatną kampanię promująca szczepienia na Covid-19. Na emisji reklam Grupa RMF zarobiła wówczas 3 mln zł, a Telewizja Polska - ponad 2,4 mln zł - wynikało z dokumentów opublikowanych w lipcu przez Watchdog Polska.

Poczta Polska dostała 3,1 mln zł za dystrybucję ulotek, natomiast emisji reklam w ogóle nie zlecono m.in. Agorze, Grupie TVN i Ringier Axel Springer Polska. - Okazuje się, że podobnie jak wiele innych mediów, sfrajerzyliśmy się – komentował wówczas redaktor naczelny Onetu, Bartosz Węglarczyk.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Na rządowych reklamach Funduszu Odbudowy TVP i Polsat zarobiły po 1,5 mln zł, a TVN 1 mln zł

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lalka
Media Planner płakał jak oddawał media plan. W TV Trwam 1/4 budżetu TVN, w TV Republika 1/10. Za to udziały w widowni 1/100. Złodzieje.
odpowiedź
User
Brak rozumu
Zapomnieliście jeszcze dodać ze PiS zawsze wspiera (o dziwo!) jedyną niemiecką firmę mediową - Stroer w wynajmie billboardów (hańba!) tacy są niby arcy pro Polska!
odpowiedź