SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Garmond Press będzie dostarczać prasę dla Telewizji Polskiej. Najwięcej egz. „Sieci”, „Rzeczpospolitej” i „Do Rzeczy”

Telewizja Polska wybrała Garmond Press do dostarczania prasy krajowej i zagranicznej przez dwa lata do swojej siedziby głównej i oddziałów. Nadawca będzie zamawiał najwięcej egzemplarzy „Sieci”, „Rzeczpospolitej” i „Do Rzeczy”.

siedziba Telewizji Polskiej, fot. TVPArticle

Postępowanie publiczne dotyczące dostawy prasy przez 24 miesiące do jej siedziby głównej i oddziałów terenowych zostało ogłoszone przez Telewizję Polską na początku października. Przy ocenie ofert zaproponowana cena brutto stanowiła 1 proc., a oferowany rabat - 99 proc.

Zgłosiły się trzy firmy: G.L.M. zaproponowało 1,12 mln zł ceny brutto i 10 proc. rabatu, Garmond Press - 785 tys. zł i 36,1 proc., a Ruch - 767,2 tys. zł i 27,2 proc. W ramach postępowania pierwsza oferta uzyskała 28,11 pkt, druga - 99,98, a trzecia - 75,73 pkt.

W zeszłym tygodniu Telewizja Polska poinformowała, że wybiera ofertę Garmond Press. - Oferta ta spełnia wymogi Pzp oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej: siwz), jest najkorzystniejszą z punktu widzenia przyjętych w siwz kryteriów oceny ofert (łącznie uzyskała największą liczbę punktów w przyjętych kryteriach oceny ofert) - uzasadniono.

W ub.r. firma Garmond Press osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 13,6 proc. do 264,19 mln zł, a jej strata netto pogłębiła się z 1,45 do 2,01 mln zł, co spółka tłumaczyła inwestycjami w logistykę. Liczba punktów sprzedażowych obsługiwanych przez firmę wzrosła o 2,9 tys.

W TVP czytają najwięcej „Sieci”, „Rzeczpospolitej” i „Do Rzeczy”

Ogłaszając postępowanie w tej sprawie, Telewizja Polska wyliczyła, ilu egzemplarzy poszczególnych tytułów ono dotyczy. Do siedziby głównej nadawcy ma być dostarczane najwięcej egz. „Sieci” (51), „Rzeczpospolitej” (44), „Do Rzeczy” (42), „Dziennika Gazety Prawnej” (38), „Polityki” (30), dwa wydania tygodniowo „Super Expressu” (29), „Wprost” (24), „Gazety Polskiej” (20) i „Gazety Polskiej Codziennie” (19).

Natomiast do swoich oddziałów regionalnych TVP zamawia najwięcej egz. „Gazety Polskiej” (13), „Rzeczpospolitej” (12) i „Sieci” (10).

TVP z zyskiem dzięki rekompensacie abonamentowej

W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. Na koniec roku nadawca miał 2 790 etatowych pracowników zarabiających średnio 9 572 zł. Wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,18 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej - na nagrody dla pracowników zostanie przeznaczone 18 mln zł.

W drugiej połowie kwietnia br. zgodnie z nowelizacją ustawy abonamentowej, która weszła w życie w marcu, minister finansów przekazał Telewizji Polskiej i Polskiemu Radiu obligacje skarbowe o wartości 1,95 mld zł. 5 maja zostały one zasymilowane z inną serią obligacji, tak żeby minister finansów mógł je wykupić. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że w ramach tegorocznej rekompensaty TVP dostała 1,71 mld zł, Polskie Radio - 119,2 mln zł, a regionalne ośrodki radiowe - 119,3 mln zł.

Głównie dzięki tej rekompensacie w pierwszej połowie br. Telewizja Polska zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, z czego 1,8 mld zł pochodziło z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, natomiast wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Garmond Press będzie dostarczać prasę dla Telewizji Polskiej. Najwięcej egz. „Sieci”, „Rzeczpospolitej” i „Do Rzeczy”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jan
Po co dostarczać? Czy nie wystarczy wykupienie dostępu do wersji elektronicznej w/w pozycji?
odpowiedź
User
Zenon Bombalina
A dlaczego w TVP nie chcą czytać ,,Gazety Wyborczej,, tylko ,,Od Rzeczy,, i ,,W Śmieci,,?
odpowiedź
User
seba
A dlaczego w TVP nie chcą czytać ,,Gazety Wyborczej,, tylko ,,Od Rzeczy,, i ,,W Śmieci,,?


można wtedy kłamać jak Dziwisz w żywe oczy mówiąc, nie miałem wiedzy, nie pamiętam, nie przypominam sobie, chcą mnie wrobić, zrzucić na mnie winę ....

Państwowe instytucje mają BANA w postaci prenumerat jak i reklam w G W, dlatego też zawsze o PiSdzielcach w superlatywach się wyraża, nawet jak im coś si e uda
odpowiedź