SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Polska” prawomocnie przegrała z Cimoszewiczem, musi wpłacić 25 tys. zł na WOŚP

Wydawca i dziennikarze „Gazety Polskiej” mają zapłacić 25 tys. zł na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy za naruszenie dóbr osobistych europosła Włodzimierza Cimoszewicza w tekście sugerującym, że w bardzo złym stanie pozostawił wynajmowaną leśniczówkę - orzekł prawomocnie sąd drugiej instancji.

Włodzimierz Cimoszewicz, fot. onetArticle

- Warszawski Sąd odrzucił apelację Gazety Polskiej od wcześniejszego wyroku skazującego ją za zniesławiające mnie kłamliwe publikacje. Wyrok jest więc prawomocny. Wielka Orkiestra może oczekiwać przekazu pieniężnego - poinformował w środę Włodzimierz Cimoszewicz na Facebooku.

Cimoszewicz pozwał wydającą „Gazetę Polską” spółkę Niezależne Wydawnictwo Polskie, redaktora naczelnego pisma Tomasza Sakiewicza oraz dziennikarza Jacka Lizinkiewicza w sprawie artykułu Lizinkiewicza „Cimoszewicz dewastator” zamieszczonego w „GP” pod koniec marca 2019 roku.

- Pozujący na Europejczyka były premier Włodzimierz Cimoszewicz wyprowadzając się z wynajmowanej za półdarmo przez 17 lat leśniczówki w środku Puszczy Białowieskiej, zabrał ze sobą piec, poszycie budynku gospodarczego, framugi w drzwiach oraz oknach, gniazdka i kontakty elektryczne, a nawet… boazerię - napisał Lizinkiewicz. Przy tekście pojawiły się zdjęcia mające pokazywać zniszczone pomieszczenia.

 

Włodzimierz Cimoszewicz twierdził, że zarzuty zawarte w artykule „Gazety Polskiej” są nieprawdziwe. Tłymaczył, że publikacja powstała po to, by go zdyskredytować w trakcie wyborów do europarlamentu, a leśniczówkę miał wynajmować w 2005 roku.

W lutym br. warszawski sąd okręgowy wydał wyrok nakazujący pozwanym przeproszenie Włodzimierza Cimoszewicza i wpłatę 25 tys. zł na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

W ub.r. Niezależne Wydawnictwo Polskie zanotowało spadek przychodów o 8,4 proc. do 16,43 mln zł, a jego wynik netto poszedł w dół z 305,8 tys. zł zysku do 373 tys. zł straty.

Według danych ZKDP w grudniu ub.r. średnie rozpowszechnianie płatne razem „Gazety Polskiej” wynosiło 23 590 egz., o 5,65 proc. więcej niż rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska” prawomocnie przegrała z Cimoszewiczem, musi wpłacić 25 tys. zł na WOŚP

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pawel
Pomimo tego wyroku mam nadzieję,ze sprawiedliwość prędzej czy później dopadnie kiedyś pana Włodzimierza C.
odpowiedź
User
YKK
Nic tak Jabby nie boli jak strata paru złotych. On nawet jak ma zapłacić komuś pensję to ma dwa dni rozwolnienie.
odpowiedź
User
Mordo Siuris
Nic tak Jabby nie boli jak strata paru złotych. On nawet jak ma zapłacić komuś pensję to ma dwa dni rozwolnienie.


Może zatrudnić stażystów z medialnej szkoły ojca dyrektora, którzy zapełnią łamy kitem za bóg zapłać.
odpowiedź