SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” dogania „Fakt”, „Przegląd Sportowy” na podium w grupie komercyjnej (czytelnictwo dzienników)

Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce pozostaje „Fakt”, który zanotował spory spadek czytelnictwa. Na podium znalazły się jeszcze: „Gazeta Wyborcza” i  „Super Express” - wynika z najnowszej fali badania PBC.

Article

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od maja do października 2015 roku sięgało 10,33 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,74 proc. Oznacza to spadek, wynoszący 1,41 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa wzrósł w ciągu roku o 0,39 pkt. proc. do 8,58 proc.

Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (ZPR Media), który w analizowanym okresie czytany był przez 3,58 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,97 pkt. proc.

Tuż za podium uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Jego poziom czytelnictwa poszedł do góry o 0,67 pkt. proc. do poziomu 3,57 proc. - jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Pierwszą piątkę uzupełnia dziennik „Metrocafe.pl” (Agora, wcześniej „Metro”). Jego czytelnictwo w okresie od maja do października br. zwiększyło się o 0,15 pkt. proc. do 2,99 proc.

Wiek: 15-75 lat

maj 2015 : październik 2015

maj 2014 : październik 2014

Tytuł

procent respondentów

Fakt

10,33%

11,74%

Gazeta Wyborcza

8,58%

8,19%

Super Express

3,58%

4,55%

Przegląd Sportowy

3,57%

2,90%

Metrocafe (do 09.2015 Metro)

2,99%

2,84%

Dziennik Gazeta Prawna

1,68%

1,59%

Rzeczpospolita

1,62%

1,94%

Nasze Miasto

1,35%

1,22%

Sport

0,75%

0,53%

Puls Biznesu

0,31%

0,20%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,09%

0,08%

W grupie komercyjnej liderem w fali maj - październik 2015 również był „Fakt”, którego wynik zmniejszył się o 1,45 pkt. proc. do 9,15 proc. Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (8,82 proc.; do góry o 0,39 proc.). Zaś na ostatnią lokatę podium awansował „Przegląd Sportowy”, który przed rokiem był czwarty (4,06 proc.; do góry o 0,84 proc.).

Warto dodać, że osiem tytułów w tym ujęciu miało lepszy wynik niż w grupie 15-75, a trzy dzienniki zanotowało gorszy wynik.

Wiek: 16-59 lat

maj 2015 : październik 2015

maj 2014 : październik 2014

Tytuł

procent respondentów

Fakt

9,15%

10,60%

Gazeta Wyborcza

8,82%

8,43%

Przegląd Sportowy

4,06%

3,22%

Super Express

3,17%

4,18%

Metrocafe (do 09.2015 Metro)

3,08%

2,98%

Dziennik Gazeta Prawna

1,93%

1,71%

Rzeczpospolita

1,65%

1,93%

Nasze Miasto

1,32%

1,22%

Sport

0,76%

0,44%

Puls Biznesu

0,34%

0,21%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,10%

0,10%

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od maja 2014 do października 2014 roku na losowej próbie 19 372 przypadków oraz od maja 2015 do października 2015 roku na losowej próbie 9 991 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 15 428 i 7 833 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” dogania „Fakt”, „Przegląd Sportowy” na podium w grupie komercyjnej (czytelnictwo dzienników)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl