SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Wyborcza” drożeje o 1 zł, powodem gwałtowny wzrost cen papieru

Od stycznia wydania „Gazety Wyborczej” od wtorku do piątku będą wyższe o 1 zł niż obecnie. Agora uzasadnia do wzrostem kosztów, zwłaszcza cen papieru.

Article

„Gazeta Wyborcza” od 4 stycznia stycznia we wtorki, środy i czwartki zdrożeje z 3,99 do 4,99 zł, a w piątki - z 5,99 do 6,99 zł.

Nie zmienią się natomiast ceny wydań poniedziałkowych (5,99 zł) i sobotnich (7,99 zł)

- „Gazeta Wyborcza", podobnie jak inne redakcje prasowe, mierzy się z rosnącymi kosztami wydawniczymi. Wpływ na to ma przede wszystkim brak papieru odczuwany w całej Europie, co wpłynęło na gwałtowny wzrost jego cen. W pandemii skokowo wzrósł wolumen produkcji opakowań - to ona pochłania dziś masę surowca do produkcji papieru. Rosną także koszty innych usług, w tym ceny energii oraz paliw i transportu - uzasadnia Wojciech Bartkowiak, dyrektor wydawniczy „Gazety Wyborczej”.

Podkreśla, że cena „GW” pozostaje atrakcyjna w segmencie dzienników opiniotwórczych. - „Wyborcza" w kioskach nadal będzie najtańszym spośród dostępnych na rynku dzienników opiniotwórczych, w każdy dzień tygodnia oferując swoim czytelnikom i czytelniczkom wyjątkowy zestaw treści przygotowanych przez najlepszy zespół dziennikarski w Polsce - zapewnia.

Agora zachęca też do prenumeraty teczkowej „Gazety Wyborczej”, która w ofercie na luty 2022 roku kosztuje 129,90 zł.

„Gazeta Wyborcza”: spadek sprzedaży, więcej subskrybentów cyfrowych

Według danych PBC we wrześniu 2021 r. średnie rozpowszechnianie płatne razem „Gazety Wyborczej” wynosiło 53 781 egz., o 13,07 proc. mniej niż rok wcześniej.

„Gazeta Wyborcza” od ośmiu lat w ramach osobnej oferty sprzedaje subskrupcję swoich platform internetowych. Na koniec września 2021 roku z oferty korzystało 262,2 tys. subskrybentów, po wzroście rok do roku o 9 proc.

W trzecim kwartale 2021 roku. wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” wzrosły o 2 proc. do 25 mln zł, a ze sprzedaży jej oferty reklamowej - o 18,3 proc. do 14,9 mln zł.

Cała grupa kapitałowa Agora w trzecim kwartale 2021 roku przy wzroście wpływów o 38 proc. zanotowała spadek straty netto z 9 do 1,5 mln zł. Przychody z biletów i przekąsek w kinach Helios poszły w górę dużo mocniej niż z reklam i sprzedaży prasy.

Drożeją inne dzienniki

Z początkiem grudnia 2021 roku wzrosły ceny egzemplarzowe dzienników „Rzeczpospolita” i „Parkiet”. Wydająca je spółka Gremi Media uzasadniła to m.in. skokową podwyżką cen papieru.

W październiku podwyższono ceny „Dziennika Gazety Prawnej”, a w połowie listopada podrożał „Tygodnik Powszechny”.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” drożeje o 1 zł, powodem gwałtowny wzrost cen papieru

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nice
macie tam na czerskiej niezle poczucie humoru 🤣"wyjątkowy zestaw treści przygotowanych przez najlepszy zespół dziennikarski w Polsce"
odpowiedź
User
Ren
Jak wygra opozycja to ministerstwa i spółki zaczną masowo kupować prenumeratę. Wtedy podrożeje jeszcze bardziej. Tylko co będzie jak nie wygra? Kto normalny kupi codziennie gazetę za 7 zł?
odpowiedź
User
wujek dobra rada
macie tam na czerskiej niezle poczucie humoru 🤣"wyjątkowy zestaw treści przygotowanych przez najlepszy zespół dziennikarski w Polsce"

Dlatego zostaw czerską z boku. Tobie powinien wystarczyć asz Dziennik, od rzeczy lub w potylicę.
odpowiedź