SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Wyborcza” i „Metro”: 78,6 mln zł z reklam, rabaty powyżej 50 proc.

W II kwartale br. „Gazeta Wyborcza” zarobiła z reklam 70,3 mln zł, a „Metro” - 8,3 mln zł. To mniej niż połowa cennikowych wpływów reklamowych tych dzienników.

W swoim raporcie finansowym za II kwartał br. Agora podała, że przychody reklamowe „Gazety Wyborczej” spadły w skali roku o 17,9 proc. do poziomu 70,3 mln zł. Przy czym kwota ta nie obejmuje przychodów ze wzajemnej promocji pomiędzy różnymi segmentami koncernu oraz uwzględnia część wpływów z reklam zamieszczonych zarówno w papierowym wydaniu „Wyborczej”, jak i serwisach internetowych Agory.

Tymczasem z danych Kantar Media wynika, że cennikowe wpływy reklamowe „Gazety Wyborczej” (bez autopromocji) w I połowie br. wyniosły prawie 335 mln zł (szczegółowe informacje na ten temat), a w samym II kwartale - 177,7 mln zł. Oznacza to, że od kwietnia do czerwca marketerom udzielano rabatów średnio sięgających 60 proc.

>>> I półrocze 2011 r.: dzienniki w dół, najwięcej „Wyborcza” i „Fakt”


Z kolei bezpłatny dziennik „Metro” - według danych Agory - od kwietnia do czerwca br. zarobił z reklam (bez autopromocji) 8,3 mln zł, czyli 4,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Przy czym wpływy gazety z ogłoszeń wymiarowych spadły w skali roku o 1,5 proc., natomiast udział tego tytułu w wydatkach na reklamę we wszystkich dziennikach wzrósł o prawie pół punktu proc. - do poziomu ok. 4,5 proc. Natomiast zysk operacyjny „Metra” na poziomie EBITDA operacyjna wyniósł 1,6 mln zł - o 0,3 mln zł więcej niż rok wcześniej.

>>> Coraz lepszy wynik Agory. Zysk wzrósł o ponad 7 proc.


Za to analiza Kantar Media pokazuje, że cennikowo „Metro” w minionym półroczu zarobiło z reklam prawie 49 mln zł, a tylko od kwietnia od czerwca - 27,7 mln zł. Tym samym przeciętne rabaty udzielane reklamodawcom można oszacować na prawie 70 proc.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” i „Metro”: 78,6 mln zł z reklam, rabaty powyżej 50 proc.

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
parasol
Dlatego dane cennikowe sa nic nie warte!
odpowiedź
User
walter
zgadza się - cennikowe to szkoda zachodzu. Kto płaci Kantar Media za taki szajs???
!!!!!
odpowiedź
User
Beata
Oczywiscie blad. Gazeta zarobila 70,3 w drugim kwartale a nie w calym pierwszym polroczu.
odpowiedź