SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” 20 proc. mniej z reklam, w górę „SE” i „PS” (TOP 10)

W lutym br. cennikowe wpływy reklamowe dzienników były o 6,3 proc. niższe niż rok wcześniej. O jedną piątą mniej zarobiły „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita”, a „Dziennik Gazeta Prawna” aż o 40 proc. mniej, za to duże wzrosty zanotowały „Super Express” i „Przegląd Sportowy”.

Article

Z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że w lutym br. cennikowe wpływy reklamowe gazet codziennych (bez autopromocji) wyniosły 112 mln zł. To o 7,5 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 6,3 proc.

W styczniu br. przychody gazet z reklam cennikowo zmalały w skali roku o 14,9 proc. (zobacz szczegóły). Natomiast w całym ub.r. faktyczne wpływy reklamowe, według szacunków Starlinka, spadły aż o 28,7 proc. (więcej na ten temat).

>>> Sprzedaż „Gazety Polskiej Codziennie” i „Gazety Wyborczej” ostro w dół, „Dziennik Gazeta Prawna” przed „Rzeczpospolitą”

Zarabiająca z reklam zdecydowanie najwięcej wśród dzienników „Gazeta Wyborcza” (Agora) zanotowała w lutym spadek tych przychodów o 6,2 mln zł - z 33,9 do 27,7 mln zł (to 18,3 proc. w dół). Podobnie zmalały cennikowe wpływy reklamowe „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) - z 8,09 do 6,46 mln zł, czyli o 20 proc. Przychody regionalnej „Gazety Pomorskiej” (Grupa Polskapresse) skurczyły się o 23 proc. - z 2,5 do 1,93 mln zł.

Z kolei „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) zanotował spadek wpływów reklamowych wynoszący aż 41 proc. - zmalały one z 5,53 do 3,26 mln zł, czyli o 2,27 mln zł. Natomiast przychody bezpłatnego „Naszego Miasta” (Grupa Polskapresse) zmniejszyły się o 38,5 proc., z 2,92 do 2,09 mln zł.

>>> „Fakt” liderem sprzedaży kioskowej, „Super Express” ucieka „Gazecie Wyborczej”

Minimalnie zmniejszyły się z roku na rok przychody reklamowe „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska). Niewielkie wzrosty osiągnęły natomiast „Polska” (Grupa Polskapresse) - o 5,3 proc., z 17,31 do 18,23 mln zł, oraz bezpłatne „Metro” (Agora) - o 3,4 proc., z 6,58 do 6,81 mln zł.

Za to cennikowe wpływy reklamowe „Super Expressu” (Murator) podskoczyły w skali roku aż o 1,7 mln zł - z 6,52 do 8,26 mln zł. To wzrost o 26,7 proc. Natomiast przychody „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) zwiększyły się aż o 92,4 proc. - z 1,48 do 2,85 mln zł. Wynika to przede wszystkim ze wzmożonej aktywności reklamowej w lutym br. sponsorów igrzysk w Soczi.

>>> „Dziennik Zachodni” liderem dzienników regionalnych, sprzedaż dalej spada

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

II.2013

II.2014

GAZETA WYBORCZA

33 884 312 zł

27 697 321 zł

POLSKA

17 310 483 zł

18 235 420 zł

FAKT

11 927 628 zł

11 916 718 zł

SUPER EXPRESS

6 516 772 zł

8 257 987 zł

METRO

6 585 286 zł

6 808 855 zł

RZECZPOSPOLITA

8 088 091 zł

6 463 304 zł

DZIENNIK GAZETA PRAWNA

5 533 332 zł

3 262 375 zł

PRZEGLĄD SPORTOWY

1 480 363 zł

2 849 007 zł

NASZE MIASTO

2 918 386 zł

2 087 203 zł

GAZETA POMORSKA

2 503 905 zł

1 927 176 zł

monitorowane tytuły razem

119 490 180 zł

111 966 435 zł

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” 20 proc. mniej z reklam, w górę „SE” i „PS” (TOP 10)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Analityk
Dziwię się, że tam są jeszcze jakiekolwiek reklamy. Dziennikarzom w większości na śmieciówkach już prawi nic się nie płaci, więc reklamy umieszczane koło kontentu tworzonego na kolanie przez niedouczonych media workerów lub studentów na bezpłatnych stażach też powinny być prawie za darmo.
21 11
odpowiedź
User
anty-idiot
Komentarze analitykow nie znajacych tematu sa niepotrzebne. Studenci to czytaja a potem powtarzaja takie dyrdymaly.
11 14
odpowiedź
User
Anty-anty-idiot
Dyrdymały? Ty się albo nie znasz na mediach, albo sobie siedzisz spokojnie na etaciku, który ci kolega lub ktoś z rodziny załatwił i martwisz się, że coraz mniej studentów się pojawia, których można wycisnąć jak cytrynę na darmowym stażu, a dziennikarze na śmieciówkach szukają zatrudnienia na gwałt poza mediami, więc nie ma już kogo robić w konia.
16 10
odpowiedź
User
:P
To atak Ruchu na GW! Najpierw GPC, a teraz GW! Stop agresji Ruchu! :)

A bardziej serio to co ma ilosc reklam do umow dziennikarzy o prace, ludzie?
8 12
odpowiedź
User
fhr
Agora to już dno dna. Przy okazji sprawy GPC kontra Ruch na gazeta.pl tamtejsi wyrobnicy wysmażyli tekst w oparciu o wirtualnemedia.pl, który parę dni później uzupełnili i opublikowali ponownie. W obu uparcie powtarzali, że Ruch jest wydawcą GPC. Ta ciemnota nie rozumie tekstu pisanego i nie jest już nawet zdolna do logicznego myślenia. Nikt z Agory nie pomyślał: "Hej, Ruch wydawcą GPC? Przecież to bez sensu. Napisaliśmy bzdurę"? Jak widać nikt.
17 9
odpowiedź