„Gazeta Wyborcza” ma już prawie 260 tys. subskrybentów cyfrowych

Na koniec ub.r. z subskrypcji cyfrowej „Gazety Wyborczej” (Agora) korzystało 259,6 tys. użytkowników, o 41,7 tys. więcej niż rok wcześniej, a z oferty podcastowej TOK FM - 25,9 tys. Przychody „GW” ze sprzedaży wzrosły o 0,4 proc., a z reklam zmalały o 27,8 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Wyborcza” ma już prawie 260 tys. subskrybentów cyfrowych

Agora nie ujawnia, ile wynoszą wpływy z subskrypcji cyfrowych „Gazety Wyborczej”. W sprawozdaniu za ub.r. zaznaczyła jedynie, że znacząco wzrosły.

Oferta płatnego, subskrypcyjnego dostępu do serwisów internetowych „GW” została wprowadzona na początku 2014 roku. Po roku korzystało z niej 54,9 tys. użytkowników, w 2017 roku liczba subskrybentów przekroczyła 100 tys., a w 2019 roku - 200 tys. W ub.r. zwiększyła się o 19 proc. - z 217,9 do 259,6 tys.

Subskrypcja obejmuje dwa główne pakiety: Podstawowy i Premium. Oba były regularnie dostępne w promocyjnych cenach, Agora zachęcała użytkowników do wybierania płatności autoodnawialnych. W styczniu br. pojawił się trzeci, najdroższy pakiet - Klubowy, którego posiadacze dodatkowo mogą brać udział w wideoczatach z redaktorem naczelnym „Wyborczej” Adamem Michnikiem.

W sierpniu ub. roku szefostwo „Gazety Wyborczej” poinformowało, że redakcja przechodzi na model biznesowy oparty na subskrypcjach cyfrowych. Tłumaczyło, że dziennik nie może liczyć na reklamy spółek i instytucji państwowych.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agora-ze-130-mln-zl-straty-wplywy-33-proc-w-dol,7170361884665473a ##

Z końcem maja z Agory odejdzie Danuta Breguła, dyrektorka strategii subskrypcyjnej „Gazety Wyborczej”.  https://www.wirtualnemedia.pl/danuta-bregula-odchodzi-agora-dlaczego-strategia-subskrypcji-gazeta-wyborcza,7170377985591425a

grafika

Subskrypcje rekompensują spadek sprzedaży drukowanej „GW”

Dzięki rosnącym przychodom z subskrypcji cyfrowych nie maleją znacząco łączne wpływy sprzedażowe „Gazety Wyborczej”. W ub.r. wyniosły 98,8 mln zł, o 0,4 proc. więcej niż rok wcześniej, a w samym czwartym kwartale spadły o 1,5 proc. do 26 mln zł.

Według danych ZKDP w całym ub.r. średnia sprzedaż ogółem „GW” zmniejszyła się o 20,4 proc. do 68,3 tys. egz., a w czwartym kwartale - o 22,6 proc. do 65,3 tys. Z początkiem sierpnia w dzienniku pojawiły się dodatki „Wolna Sobota” i „Ekonomia”, jednocześnie podwyższono ceny: weekendowe wydanie na stałe zaczęło kosztować 7,99 zł, a poniedziałkowe - 5,99 zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/prawie-100-procesow-przeciw-dziennikarzom-onetu-60-przeciwko-gw-weglarczyk-wladza-jest-w-stanie-zamknac-usta-mediom,7170363763898497a ##

Z kolei przychody reklamowe „Gazety Wyborczej” w ub.r. skurczyły się o 27,8 proc. do 51,6 mln zł. W samym czwartym kwartale spadek był dużo mniejszy - 14,7 proc.

Prasa w Agorze na większym plusie

Wpływy całego segmentu prasowego Agory wyniosły w ub.r. 197,1 mln zł, o 22,6 proc. mniej niż w 2019 roku. Procentowo najbardziej zmalały przychody z usług poligraficznych - o 39,4 proc. do 28,6 mln zł. W połowie 2019 roku firma zamknęła drukarnie w Pile i Tychach, zwalniając zdecydowaną większość ich pracowników.

Koszty operacyjne zmalały znacznie bardziej od przychodów - o 34,1 proc. do 171,5 mln zł. Najmocniej ograniczono wydatki na reprezentację i reklamę (o 59,5 proc. do 11,3 mln zł) oraz materiały, energię, towary i usługi poligraficzne (o 40,9 proc. do 48,5 mln zł).

Nakłady pracownicze zmniejszyły się o 19,3 proc. do 84,5 mln zł, a koszty amortyzacji - o 15,8 proc. do 6,4 mln zł.

W konsekwencji mocno poprawiła się rentowność segmentu. Zysk EBITDA poszedł w górę z 2,1 do 32 mln zł, a wynik operacyjny - z 5,4 mln zł straty do 25,6 mln zł zysku.

grafika

Radio TOK FM z 25,9 tys. subskrybentów

Od kilku lat oferta subskrypcyjna jest też dostępna w serwisie Radia TOK FM. Oprócz audycji z anteny rozgłośni obejmuje wiele dodatkowych podcastów.

Na koniec ub.r. korzystało z niej 25,9 tys. użytkowników, wobec 15,5 tys. dwa lata wcześniej i 20 tys. na koniec 2019 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"