SE.pl z większą przewagą nad Fakt.pl, najwięcej straciły Dziennik.pl, Wyborcza.biz i Forsal.pl (TOP12)

W lutym br. serwisy internetowe czołowych dzienników drukowanych miały 7,3 proc. użytkowników mniej niż w styczniu. Portal „Super Expressu” zwiększył przewagę nad Fakt.pl, a procentowo największe spadki zanotowały Dziennik.pl, Forsal.pl i Wyborcza.biz.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według badania Mediapanel serwis internetowy „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) w lutym br. odwiedziło 11,7 mln internautów, co przełożyło się na 40,37 proc. zasięgu.

Po 2-3 mln użytkowników mniej mają witryny „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) i „Gazety Wyborczej” (Agora). Pierwsza zanotowała w zeszłym miesiącu 9,32 mln odwiedzających i 32,14 proc. zasięgu, a Wyborcza.pl - 8,8 mln odwiedzających i 30,36 proc. zasięgu. W portalach „GW” (Wyborcza.biz miała 2,47 mln użytkowników i 8,51 proc. zasięgu) od ponad siedmiu lat obowiązuje płatny system dostępu do treści, z którego na koniec września ub.r. korzystało 241 tys. subskrybentów. Na Fakt.pl podobną ofertę wprowadzono w sierpniu ub.r.

Portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) odwiedziło prawie 5 mln internautów, co dało 17,24 proc. zasięgu. „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ma trzy witryny. W lutym Dziennik.pl zanotował 2,91 mln użytkowników i 10,05 proc. zasięgu, Gazetaprawna.pl - 2,29 mln użytkowników i 7,91 proc. zasięgu, a Forsal.pl - 1,32 mln odwiedzających i 4,57 proc. zasięgu.

Na końcu zestawienia są serwisy innych dzienników gospodarczych: PB.pl (Bonnier Business Polska) miał 1,14 mln użytkowników i 3,94 proc. zasięgu, a Parkiet.com (Gremi Media) - 523,6 tys. użytkowników i 1,81 proc. zasięgu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/facebook-przed-wp-i-rasp-interia-i-o2-ze-wzrostami-w-dol-netflix-i-se-pl-mediapanel-z-lutego,7170370013615745a ##

Polskatimes.pl (Polska Press) odwiedziło 1,99 mln internautów (dało to 6,88 proc. zasięgu), a witrynę „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) - 1,2 mln (4,15 proc. zasięgu).

Witryny kilku innych dzienników ogólnopolskich, m.in. „Gazety Polskiej Codziennie” i „Naszego Dziennika”, miały zbyt mało użytkowników, żeby ich wyniki zostały określone w badaniu Mediapanel.

grafika

Dwanaście serwisów z rankingu łącznie zanotowało w lutym br. 48,69 mln użytkowników (bez współodwiedzalności), wobec 52,54 mln miesiąc wcześniej. Zanotowały spadek o 3,85 mln internautów (7,3 proc.).

Nie porównujemy danych w ujęciu rok do roku, ponieważ Mediapanel jest realizowany od jesieni ub.r., a wcześniej prowadzono badanie Gemius/PBI oparte na innej metodyce. Wyniki serwisów miesiąc do miesiąca mogły zmaleć z oczywistego powodu: luty miał w br. trzy dni mniej niż styczeń.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dziennikow-styczen-2021-fakt-gazeta-wyborcza,7170370874448001a ##

Na SE.pl liczba internautów zmalała o 681 tys. (5,5 proc.), na Fakt.pl - o 921,4 tys. (9 proc.), na Wyborcza.pl - o 364,8 tys. (4 proc.), a na Rp.pl - o 390,1 tys. (7,2 proc.). W efekcie przewaga serwisu „Super Expressu” nad portalem „Faktu” zwiększyła się z 2,14 do 2,38 mln internautów.

Spadki o kilkanaście proc. użytkowników zanotowały Dziennik.pl, Wyborcza.biz i Forsal.pl. Pierwszy serwis stracił 399,2 tys. odwiedzających (12 proc.), drugi - 337 tys. (12 proc.), a trzeci - 199,6 tys. (13,1 proc.).

Na Gazetaprawna.pl ubyło 185,3 tys. internautów (7,5 proc.), na Polskatimes.pl - 184 tys. (8,4 proc.), a na Przegladsportowy.pl - 71,3 tys. (5,6 proc.). Serwis „Pulsu Biznesu” zanotował spadek o 71,9 tys. użytkowników (5,9 proc.), a witryna „Parkietu” - o 46,6 tys. (8,2 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem