SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza”, „Newsweek” i „Wprost” liderami prasowymi na Twitterze, słabo tabloidy (TOP 20)

Zdecydowanie najpopularniejszymi i najaktywniejszymi polskimi tytułami prasowymi na Twitterze są „Gazeta Wyborcza”, „Newsweek” i „Wprost”, z których dwa pierwsze mają po ok. 300 tys. followersów. Mało popularne, w porównaniu z wysoką sprzedażą ich wydań drukowanych, są „Fakt” i „Super Express”.

Article

Twitterowy profil „Gazety Wyborczej” obserwuje obecnie (wszystkie dane w tekście są z 3 lutego) 303,2 tys. użytkowników, z których 2,3 tys. przybyło w ciągu minionych 30 dni. Na koncie od stycznia 2009 roku zamieszczono 87,8 tys. wpisów, w tym 2,2 tys. przez ostatni miesiąc - wynika z danych NapoleonCat.com przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

„Gazeta Wyborcza” jest liderem wśród tytułów prasowych na Twitterze w obu tych statystykach, największą przewagę nad konkurentami mając w liczbie opublikowanych wpisów. Na koncie „Gazety Prawnej (działającym od sierpnia 2009 roku) pojawiło się 53,8 tys. postów, na profilu „Wprost” (od lutego 2010 roku) - 53,2 tys., na profilu „Faktu” (od października 2009 roku) - 33,3 tys., na koncie „Dziennika” (będącego marką prasową, gazeta o takim tytule ukazywała się w latach 2006-2009, potem została połączona z „Gazetą Prawną”) - od stycznia 2010 roku - 33 tys., na profilu „Polski The Times” - od sierpnia 2009 roku 30,9 tys., a na koncie „Krytyki Politycznej” - od marca 2009 roku 30,1 tys.

Pod względem liczby followersów „Gazeta Wyborcza” o 17,2 tys. wyprzedza „Newsweek Polska”. O nieco ponad 100 tys. obserwujących mniej od „Newsweeka” ma „Wprost”, który z kolei o 105 tys. wyprzedza „Politykę”. Pozostałe tytuły z pierwszej dziesiątki mają od 19,5 do 54,2 tys. followersów.

Najpopularniejsze profile prasowe w ostatnim miesiącu zyskały też najwięcej nowych obserwujących: „Newsweek” - 24,4 tys., „Gazeta Wyborcza” - 23,3 tys., a „Wprost” - 20 tys. Na koncie „GW” pojawiło się w tym czasie 2,2 tys. wpisów, na profilu „Wprost” - 1,4 tys., a na profilu „Dziennika” - 1,1 tys.

Cała dwudziestka została zdominowana przez dzienniki ogólnopolskie i tygodniki opinii - w zestawieniu jest 17 kont takich profili (licząc z „Dziennikiem”). Dopiero na 14. miejscu znalazł się profil notującego najwyższą sprzedaż wśród gazet „Faktu” (z 13,6 tys. followersów i 33,3 tys. wpisów), natomiast drugi ogólnopolski tabloid - „Super Express” - jest słabo obecny na Twitterze - konto @se_pl jest nieaktywne od czterech lat, a @SuperExpressTV publikuje ledwie po kilka wpisów miesięcznie.

Z kolei najaktywniejsze tytuły prasowe na portalu przede wszystkim promują treści ze swoich serwisów internetowych, linkując do nich we wpisach. Ponadto informują o nowych wydaniach, zamieszczających ich okładki, grafiki z fragmentami najważniejszych tekstów oraz linki do serwisów z e-wydaniami.

Warto zaznaczyć, że ukazujący się od dwóch lat tygodnik „Do Rzeczy” prowadzi dwa porównywalnie popularne i aktywne profile twitterowe: @DoRzeczy_pl z 14,1 tys. followersów i 2,7 tys. wpisów oraz @TygodnikLisicki z 9,2 tys. followersów i 5,4 tys. wpisów.

Co ciekawe, w rankingu znalazł się również nieaktywny profil nieukazującego się od półtora roku „Przekroju”, który nadal ma jednak prawie 9,8 tys. obserwujących.

W listopadzie ub.r. Twittera na komputerach odwiedziło 2,53 mln polskich użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza”, „Newsweek” i „Wprost” liderami prasowymi na Twitterze, słabo tabloidy (TOP 20)

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Hypothalamus
Z zestawienia wynika, że PAP Informacje wcale nie ma tłiterowych przyjaciół. Był jeden, ale gdzieś nawiał. Jakie to smutne... A tak poważnie, to jaki jest cel tego zestawienia? Ze sprzedażą ma się to nijak. Rozpoznawalność marki? Chyba też nie do końca.
13 10
odpowiedź
User
Abrakadabra
No cóż, Twitter...Gdzieś muszą się realizować młodzi, wykształceni z dużych miast.
15 9
odpowiedź
User
toja.
no cóż naród prze do prawdy dlaczego narodowi brakuje prawdy
9 8
odpowiedź
User
j
No i co z tego? W przypadku Wyborczej to się zupełnie nie przekłada na sprzedaż. Czym się chwalić skoro z tego pieniędzy nie ma żadnych?
10 9
odpowiedź
User
Wątpiący
W Fakcie nie ma wspomnień, retweetów i odpowiedzi? Serio jest ZERO? Ludzie non stop używają @FaktPL. Wystarczy też przejrzeć ich profil, żeby zobaczyć, że tweety są retweetowane... Kto to mierzył????
9 8
odpowiedź