SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Wyborcza” pieniądze z prenumerat cyfrowych przekaże na Strajk Kobiet, promuje się jego wulgarnym hasłem

„Gazeta Wyborcza” (Agora) ruszyła z akcją promocyjnej sprzedaży prenumerat cyfrowych pod hasłem „Wesprzyj #wypierdalać”. Akcja ma trwać tydzień, pieniądze ze sprzedaży trafią na Ogólnopolski Strajk Kobiet. - Wulgaryzm mi nie przeszkadza, media poszukują rozmaitych sposobów na powiększenie subskrypcji - komentuje Paweł Nowacki, ekspert rynku mediów.

Article

Informacja o nowej akcji została rozesłana mailowo do prenumeratorów w środę, trafiła też na stronę internetową „Gazety Wyborczej”. - Podziwiamy determinację, odwagę i wyobraźnię protestujących. Zachwyca nas, że o swoje prawa upominają się młodzi i robią to tak bezceremonialnie. Nie boją się Kaczyńskiego i narodowców. Wszyscy powtarzają: Wypierdalać! - czytamy w komunikacie.

Pieniądze z prenumerat na Strajk Kobiet

Redakcja „Gazety Wyborczej” podkreśla, że w czasie protestów na stronach internetowych wydawcy i w wydaniu papierowym „Gazety Wyborczej” poświęca się dużo miejsca na ten temat. - Ale chcemy też wesprzeć ruch finansowo. Zapraszamy Was, drogie Prenumeratorki i drodzy Prenumeratorzy do wspólnej akcji. Wszystkie pieniądze ze sprzedanych w najbliższym tygodniu prenumerat przekażemy na Ogólnopolski Strajk Kobiet. To wsparcie bardzo się Ogólnopolskiemu Strajkowi Kobiet przyda. „Pieniądze przeznaczymy m.in. na pomoc osobom szykanowanym za udział w ostatnich protestach” deklaruje Marta Lempart – przekonują redaktorzy z Agory.

Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w firmie, nie skomentowała użycia przez redakcję „Gazety Wyborczej” wulgaryzmu w pełnym brzmieniu.

Obecni prenumeratorzy „GW” w ramach nowej akcji o nazwie mogą kupić kolejną subskrypcję („zastąpi dotychczasową lub po prostu będziesz mieć dostęp na dłużej”) albo zachęcić kogoś do kupna. Jeśli subskrybent zdecyduje się na autoodnawialną prenumeratę w cenie 19,90 zł miesięcznie - pieniądze na Strajk Kobiet trafią z pierwszego miesiąca. Abonent zyskuje dostęp do serwisów Wyborcza.pl i WysokieObcasy.pl.

Można też kupić prenumeratę w cenie 25 zł (miesiąc dostępu), 75 zł (kwartał) albo 300 zł (rok). W tej opcji całość wpłaty jest kierowana na Strajk Kobiet (m.in. na pomoc zatrzymanym osobom potrzebującym pomocy prawnej).

„Pewien kłopot” z promocją Agory

Paweł Nowacki, niezależny konsultant rozwiązań dla wydawców i e-commerce i ekspert rynku mediów, mówi portalowi Wirtualnemedia.pl, że ma pewien kłopot z najnowszą ofertą „Gazety Wyborczej”.  - Protesty protestami, opowiadanie się mediów po jednej ze stron to dziś też już normalna sprawa. Mamy przecież media tożsamościowe i to na całym świecie. Ktoś mógłby ewentualnie negatywnie oceniać to, że redakcja próbuje powiększyć liczbę prenumerat „na proteście” – ale w tym przypadku jasno jest przecież powiedziane, że wykupione subskrypcje idą na wsparcie protestu społecznego. Jeśli idą na wsparcie akcji, a gazeta się jasno opowiada po pewnej stronie sporu - znów: jest to zrozumiałe.

Zdaniem naszego rozmówcy - kłopot z ofertą polega na czym innym. - Za kilkanaście lat ciężko będzie komuś wytłumaczyć (nie znającemu kontekstu), że wulgaryzmy w tej chwili w przestrzeni publicznej służą do wyrażenia protestu. Z jednej strony rozumiem wykorzystanie mocnego słowa. Jednak z drugiej staram się postawić w pozycji prenumeratora otwierającego maila, który widząc takie sformułowanie ma dysonans. Trzeba też podkreślić, że media naturalnie poszukują rozmaitych nowych sposobów na zwiększenie subskrypcji – podsumowuje Paweł Nowacki.

W drugim kwartale br. w segmentach prasy i internetu Agory koszty zmalały mocniej od przychodów, dzięki czemu poprawiły się wyniki rentowności. Na epidemii najmocniej ucierpiały kina Helios i spółka reklamy zewnętrznej AMS. „Gazeta Wyborcza” na koniec czerwca miała 243 tys. subskrybentów cyfrowych, a TOK FM - 24,3 tys.

Według danych ZKDP w sierpniu br. średnie rozpowszechnianie płatne ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiło 65,1 tys. egz., o 32 proc. mniej niż rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” pieniądze z prenumerat cyfrowych przekaże na Strajk Kobiet, promuje się jego wulgarnym hasłem

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ciekawy
Jak jak tam pensje i odprawy dla zwalnianych pracowników? Też wy.....ć?
odpowiedź
User
Jan
Nie uważam że "wesprzyj" to wulgarne słowo
odpowiedź
User
Brawo narodowcy
.....
odpowiedź