SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gazety mniej z reklam w 2012 r. „GW” i „DGP” najmocniej w dół

W 2012 roku cennikowe wpływy reklamowe gazet były o 8,4 proc. niższe niż rok wcześniej. Jeszcze większe, kilkunastoprocentowe spadki zanotowały „Gazeta Wyborcza” i „Dziennik Gazeta Prawna” - niewielki wzrost osiągnęło „Metro”.

Dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że spadek cennikowych wpływów reklamowych gazet był w ub.r. niższy niż faktycznych przychodów. Cennikowo (bez rabatów) dzienniki w całym roku zarobiły bowiem 8,4 proc. mniej niż przed rokiem. Tymczasem według danych Starlinka ich rzeczywiste wpływy reklamowe w trzech pierwszych kwartałach ub.r. spadły w skali roku o 20,4 proc. (zobacz szczegóły).

>>> Kioski: „Super Express” lepszy od „Gazety Wyborczej”, a „Gazeta Polska Codziennie” od „Rzeczpospolitej”

Osiągająca zdecydowanie największe przychody reklamowe „Gazeta Wyborcza” (Agora) zanotowała też ich największy spadek (wśród czołowych tytułów) - 11,5 proc. „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) zarobił mniej o 11,2 proc., a „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - o 9,4 proc. Wpływy Super Expressu” (Murator) zmalały o 6,5 proc., „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - o 4,5 proc., a „Rzeczpospolitej” (Presspublica) - o 3,3 proc.

>>> „Rzeczpospolita” z największym spadkiem sprzedaży

W czołówce tylko „Polska” (Polskapresse) i bezpłatne „Metro” (Agora) zanotowały niewielkie wzrosty wpływów reklamowych rok do roku. Wyniosły one, odpowiednio, 0,6 i 3,3 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
WIRTUALNEMEDIA.PL20122011
Gazeta Wyborcza588 131 490 zł664 480 398 zł
Polska298 663 810 zł296 777 176 zł
Fakt208 229 247 zł230 425 324 zł
Rzeczpospolita150 240 401 zł155 307 844 zł
Super Express116 564 653 zł124 696 202 zł
Metro107 919 817 zł104 466 740 zł
Dziennik Gazeta Prawna71 805 031 zł80 873 530 zł
Puls Biznesu44 455 968 zł46 523 732 zł
monitorowane tytuły razem2 003 967 083 zł2 187 074 989 zł

Dołącz do dyskusji: Gazety mniej z reklam w 2012 r. „GW” i „DGP” najmocniej w dół

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
analityk
Wyborcza 588 mln zł z reklam. Statystycznie ok.75% stanowią reklamy agencji państwowych (Agencja Mienia Wojskowego, ARR itd), samorządów i spółek z udziałem Skarbu Państwa. Czyli 450 mln zł rocznie płacimy Z NASZYCH PODATKÓW NA IMPERIUM MICHNIKA. To około 12 razy więcej niż zebrała WOŚP. By żyło się lepiej...
odpowiedź
User
antydebil
lemingi twierdzą, że to normalne.....głupich nie sieją!!!
odpowiedź
User
lenny
RZ podobnie jak GW ma reklamy Skarbu Państwa i zaprzyjaźnionych spółek. Przydałby się monitoring, ile i jakich reklam jest w danej gazecie (w podziale na reklamodawców) i jakie o tym reklamodawcy są teksty później.
To byłaby pasjonująca lektura.
odpowiedź