SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Fakt.pl przed Wyborcza.pl - w górę SE.pl, Rp.pl i Polskatimes.pl (serwisy dzienników)

Portal Fakt.pl jest liderem zasięgowym wśród witryn dzienników ogólnopolskich, notuje też więcej odsłon niż Wyborcza.pl i SE.pl razem. Ten ostatni serwis, podobnie jak Rp.pl i Polskatimes.pl, osiągnął w skali roku duże wzrosty odwiedzalności.

W sierpniu br. Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 6,65 mln realnych użytkowników, co dało serwisowi 24,61 proc. zasięgu. Wykonali oni na stronie 109,9 mln odsłon, a każdy spędził tam średnio 19 minut i 21 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Fakt.pl jest liderem we wszystkich tych statystykach. Pod względem liczby użytkowników wyprzedził Wyborcza.pl (Agora) o 141,8 tys., a w liczbie odsłon ma ogromną przewagę - zanotował ich więcej niż Wyborcza.pl i SE.pl (Grupa ZPR Media) łącznie (103,7 mln). Zanotował też prawie o minutę dłuższy średni czas korzystania od PB.pl (Bonnier Business Polska), który osiągnął 18 minut i 24 sekundy. Z pozostałych witryn tylko Wyborcza.pl nieznacznie przekroczyła poziom 10 minut.

Portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) miał 3,14 mln użytkowników, 11,92 mln odsłon oraz 3 minuty i 41 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego, natomiast serwis „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) przy 3,05 mln użytkowników zanotował 24,88 mln odsłon oraz 9 minut i 5 sekund średniego czasu korzystania.

Z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes) są związane trzy witryny: Dziennik.pl, Gazetaprawna.pl i Forsal.pl. W minionym miesiącu Gazetaprawna.pl miała 2,15 mln użytkowników, 6,41 mln odsłon oraz 2 minuty i 50 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę, a Dziennik.pl - 1,91 mln użytkowników, 10,54 mln odsłon oraz 3 minuty i 57 sekund średniego czasu korzystania.

Z kolei „Gazeta Wyborcza” oprócz Wyborcza.pl ma serwis Wyborcza.biz. W obu od 2014 roku obowiązuje abonamentowy system dostępu do treści (tzw. metryczny paywall), z którego na koniec ub.r. korzystało 133 tys. użytkowników. Agora w ogłoszonej w czerwcu br. strategii na najbliższe lata planuje, że do 2022 roku liczba tych użytkowników wzrośnie do 327 tys.

Płatny dostęp do treści obowiązuje też w serwisach „Pulsu Biznesu” oraz Gazetaprawna.pl i Forsal.pl.

Strony Naszdziennik.pl i GPcodziennie.pl zanotowały zbyt niską odwiedzalność, żeby zostało to oszacowane w badaniu Gemius/PBI.

Na komputerach Wyborcza.pl odwiedziło 3,45 mln internautów, którzy wykonali 28,67 mln odsłon i spędzili średnio po 10 minut i 43 sekundy. SE.pl przy 2,59 mln użytkowników miał 13,19 mln odsłon oraz 4 minuty i sekundę średniego czasu korzystania.

Natomiast Fakt.pl zanotował 2,39 mln użytkowników, 32,7 mln odsłon oraz 16 minut i 23 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę.

Z PB.pl przeciętny użytkownik korzystał przez 27 minut i 19 sekund.

Z kolei na smartfonach i tabletach Fakt.pl jest zdecydowanym liderem we wszystkich statystykach. W minionym miesiącu portal zanotował 5,24 mln użytkowników, 77,2 mln odsłon oraz 17 minut i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego.

SE.pl miał 4,47 mln użytkowników, 31,96 mln odsłon oraz 6 minut i 7 sekund średniego czasu korzystania, a Wyborcza.pl - 4,22 mln użytkowników, 29,92 mln odsłon oraz 6 minut i 51 sekund średniego czasu korzystania.

W skali roku wszystkie witryny z zestawienia osiągnęły wzrost zasięgów. Procentowo najwięcej zyskał Parkiet.com - z 0,3 do 0,83 proc. (czyli o 176,7 proc.), ale jednocześnie stracił 113,1 tys. odsłon oraz 15 minut i 2 sekundy średniego czasu korzystania przez użytkownika (to odpowiednio 7,5 i 66,4 proc. w dół).

Fakt.pl zyskał rok do roku 2,32 pkt proc. zasięgu, 18,14 mln odsłon oraz 3 minuty i 7 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego (to odpowiednio 10,4, 19,8 i 19,2 proc. w górę). Z kolei Wyborcza.pl przy wzroście zasięgu o 2,78 pkt proc. (czyli 13 proc.) zanotowała spadek liczby odsłon o 225,8 tys. (0,4 proc.) i średniego czasu korzystania o 26 sekund (4,1 proc.).

SE.pl osiągnął wzrosty o 4,4 pkt proc. zasięgu, 17,76 mln odsłon oraz minutę i 48 sekund średniego czasu korzystania (to 23,9, 64,9 i 41,5 proc.). Natomiast Polskatimes.pl zyskała 1,38 pkt proc. zasięgu, 2,31 mln odsłon oraz 16 sekund przeciętnego czasu korzystania (60, 114,3 i 15,8 proc. w górę).

Przegladsportowy.pl zyskał 0,69 pkt proc. zasięgu (6,5 proc.), ale stracił 603,8 tys. odsłon oraz 37 sekund średniego czasu korzystania (2,4 i 6,4 proc. w dół). Podobnie jest w przypadku Dziennik.pl: zanotował wzrost zasięgu o 0,95 pkt proc. (15,5 proc.) oraz spadek liczby odsłon o 1,18 mln (10,1 proc.) oraz średniego czasu korzystania o minutę i 28 sekund (27,1 proc.).

Dołącz do dyskusji: Fakt.pl przed Wyborcza.pl - w górę SE.pl, Rp.pl i Polskatimes.pl (serwisy dzienników)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ewa
GW upada za wolno, powinno to się stać za zycia p.Adasia, który "niech pozdrowi brata".
odpowiedź
User
Rzeczywiście
Mam wrażenie, że coś jest nie halo z tymi liczbami od czasu, gdy PBI na moment podziękowało Gemiusowi. Kiedy firma wróciła, od tamtej pory wyniki nieustannie rosną mimo, że w liczbach wszystko leci. Jak gdyby Gemius coraz bardziej doważał liczby nas korzyść portali.

Stan np. RP.pl łatwo sprawdzić na stronie Alexa, od dwóch lat leci w dół jak kamień
odpowiedź
User
Badany
Liczby w "badaniach" gemiusa są generowane pod potrzeby zamawiających usługę, miarodajne źródła to alexa i similarweb.
odpowiedź