SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

SE.pl na czele witryn dzienników, mocno w górę także serwisy „Przeglądu Sportowego” i „Parkietu”

We wrześniu br. SE.pl awansował na pozycję lidera zasięgowego wśród serwisów dzienników ogólnopolskich. Najwięcej odsłon notuje witryna „Faktu”, a na najdłużej przyciągnęły internautów serwisy „Przeglądu Sportowego” i „Pulsu Biznesu”.

Article

Portal „Super Expressu” SE.pl (wydawany przez Grupę ZPR Media) w minionym miesiącu odwiedziło 6,24 mln realnych użytkowników, czyli 22,77 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni w serwisie 44,75 mln odsłon i spędzili średnio po 6 minut i 16 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI.

Witryna pod względem zasięgu wyprzedziła portale Wyborcza.pl (miał 6,14 mln użytkowników) i Fakt.pl (6,05 mln). Przy czym oba serwisy zanotowały wyższe pozostałe statystyki: Wyborcza.pl miała 54,55 mln odsłon oraz 10 minut i 3 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Fakt.pl -  95,22 mln odsłon oraz 17 minut i 46 sekund średniego czasu korzystania.

Z „Gazetą Wyborczą” (Agora) jest jeszcze związana Wyborcza.biz, która we wrześniu miała 988,1 tys. użytkowników i 1,78 mln odsłon. Z kolei treści z „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) są publikowane w trzech serwisach: Gazataprawna.pl (2,14 mln użytkowników i 5,92 mln odsłon), Dziennik.pl (1,96 mln użytkowników i 10,19 mln odsłon) oraz Forsal.pl (644 tys. użytkowników i 2,25 mln odsłon).

Ringier Axel Springer Polska i Gremi Media wydają po dwa dzienniki ogólnopolskie. Do pierwszej firmy oprócz „Faktu” należy „Przegląd Sportowy” (witryna tego drugiego tytułu miała w zeszłym miesiącu 3,43 mln użytkowników i 24,83 mln odsłon). Natomiast Gremi Media wydaje „Rzeczpospolitą” (jej portal Rp.pl zanotował 3,1 mln odwiedzających i 11,54 mln odsłon) i „Parkiet” (jego witryna miała 201,2 tys. użytkowników i 1,52 mln odsłon).

Na Przegladsportowy.pl internauta spędził przeciętnie 28 minut i 34 sekundy, a w serwisie „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska) - 20 minut i 38 sekund.

W rankingu uwzględniliśmy portal „Polski The Times”, bo chociaż dziennik od paru lat nie ukazuje się już w całym kraju, jego witryna nadal ma charakter ogólnopolski. Natomiast serwisy „Naszego Dziennika” i „Gazety Polskiej Codziennie” zanotowały zbyt niską odwiedzalność, żeby została ona oszacowana w badaniu Gemius/PBI.

Na komputerach Wyborcza.pl odwiedziło 3,39 mln internautów, którzy wykonali na stronie 27,86 mln odsłon i spędzili przeciętnie po 10 minut i 38 sekund. SE.pl miał 2,5 mln użytkowników i 12,22 mln odsłon, a Fakt.pl - 2,04 mln użytkowników i 29,92 mln odsłon.

Z serwisu „Pulsu Biznesu” odwiedzający korzystał średnio przez 29 minut i 2 sekundy, a z witryny „Przeglądu Sportowego” - przez 28 minut i 56 sekund.

Na urządzeniach mobilnych Fakt.pl przy nieco wyższej liczbie użytkowników od SE.pl (4,87 mln wobec 4,58 mln) zanotował dwa razy więcej odsłon (65,3 mln wobec 32,54 mln) oraz ponad dwukrotnie dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego (15 minut wobec 6 minut i 21 sekund).

Witrynę „Przeglądu Sportowego” odwiedziło 2,18 mln internautów, wykonując tam 16,27 mln odsłon i spędzając średnio po 21 minut i 36 sekund.

W skali roku SE.pl zyskał 1,65 pkt proc., 12,82 mln odsłon oraz minutę i 38 sekund średniego czasu spędzonego przez użytkownika (to odpowiednio 7,8, 40,1 i 35,2 proc. w górę). Wyborcza.pl przy minimalnych wzrostach zasięgu i przeciętnego czasu korzystania straciła 2,03 mln odsłon (to 3,6 proc. w dół). Natomiast Fakt.pl zanotował spadek zasięgu o 0,82 pkt proc. (czyli 3,6 proc.) oraz wzrosty liczby odsłon o 1,06 mln (1,1 proc.) oraz średniego czasu korzystania o 10 sekund (1,7 proc.).

Dużo zyskał serwis „Przeglądu Sportowego” - 1,48 pkt proc. zasięgu, 2,01 mln odsłon oraz 20 minut i 17 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę (to odpowiednio 13,4, 8,8 i 244,9 proc. w górę). Rp.pl przy wzrostach zasięgu o 1,2 pkt proc. (11,9 proc.) i liczby odsłon o 563,2 tys. (5,1 proc.) zanotowała spadek średniego czasu korzystania o 2 minuty i 42 sekundy (czyli 42,4 proc.). Podobnie jest w przypadku witryny „Parkietu”: zasięg poszedł w górę o 0,4 pkt proc. (czyli 121,2 proc.), a liczba odsłon o 372,2 tys. (23,3 proc.), natomiast przeciętny czas spędzony przez internautę zmalał o 8 minut i 56 sekund (50,4 proc.).

Forsal.pl co prawda zyskał 0,65 pkt proc. zasięgu (38,2 proc. w górę), ale liczba odsłon zmniejszyła się o 98,2 tys. (4,2 proc.), a średni czas korzystania - o minutę i 51 sekund (33,8 proc.).

Gazetaprawna.pl zanotowała spadki o 0,21 pkt proc. zasięgu, 902,5 tys. odsłon oraz 57 sekund przeciętnego czasu korzystania (czyli odpowiednio o 2,6, 13,2 i 26,1 proc.), a Wyborcza.biz - o 0,24 pkt proc. zasięgu, 244,1 tys. odsłon i 28 sekund średniego czasu korzystania (to 6,2, 12,1 i 31,3 proc. w dół).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: SE.pl na czele witryn dzienników, mocno w górę także serwisy „Przeglądu Sportowego” i „Parkietu”

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Obiektywny
Jeszcze 3-4 lata temu se.pl miało 2x mniej niż Fakt.pl. Coś tam zastój się zrobił na Domaniewskiej...
102 8
odpowiedź
User
Rzenk
Alexa mówi "rok do roku zjazd". Megapanel mówi: jest super, jest wzrost. Alexa mówi: Fakt.pl jest wyżej niż SE.pl. Megapanel mówi odwrotnie. Komu wierzyć?
8 73
odpowiedź
User
więc
Jeszcze 3-4 lata temu se.pl miało 2x mniej niż Fakt.pl. Coś tam zastój się zrobił na Domaniewskiej...


Duby smalone pleciesz. Sprawdziłem 2014 rok. SE = 3 mln, Fakt = 4 mln. Śmieszne jest natomiast to, że według Megapanelu w 2014 było 35 milionów odsłon na SE i te 3 mln ru zasiengu. Dziś jest o około 1/4 więcej odsłon, a zasięg dwa razy większy. :D
8 36
odpowiedź
User
Pozytywny Marian
Biorąc pod uwagę, że artykuły z Fakt24.pl pompowane są poprzez główną stronę Onetu a materiały z Wyborczej poprzez serwis gazeta.pl uznać należy obiektywnie, że na SE.pl wykonany został kawał dobrej roboty i pogratulować wyniku.
71 9
odpowiedź
User
Władek57
Ciekawe jak to tłumaczy przełożonym pewien guru internetu z Fakt24... Tak się dać zrobić młokosowi z Zagłębia :)
83 8
odpowiedź