Gdzie chętnie kupujemy benzynę?

Stacje benzynowe przy hipermarketach zwiększają swój udział w rynku dystrybucji paliw

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Polacy coraz częściej korzystają ze stacji benzynowych, których operatorami są sieci detaliczne, między innymi Geant, Auchan, E.Leclerc. Niemal jedna trzecia kierowców deklaruje, że kupowała tam paliwo - wynika z przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia badania rynku stacji paliwowych, najszybciej rozwijającego się alternatywnego

Z uzyskanych danych wynika, że wśród kierowców spontaniczna znajomość największych sieci stacji paliwowych w Polsce jest bardzo wysoka. 87 procent wymieniło sieć stacji PKN Orlen, nieco mniej, bo 80 procent podało sieć BP, 72 procent zna stacje paliwowe sieci Shell i Statoil.

Połowa kierowców zadeklarowała, że tankuje paliwo na stacjach PKN Orlen, 40 procent, że na stacjach BP, 32 procent na stacjach Shell, a 28 procent na stacjach Statoil.Lokalizacja, ceny paliw oraz jakość obsługi okazały się najważniejszymi czynnikami, które maja wpływ na wybór stacji tankowania.

33 procent kierowców deklaruje, że zna stacje paliwowe, których właścicielami są duże sieci sprzedaży detalicznej, a nie koncerny lub firmy paliwowe. Większość kierowców znających te stacje już z nich korzystała, przede wszystkim przy okazji dokonywania zakupów w hipermarkecie. W związku z planowanym przez właścicieli sieci handlowych dalszym rozwojem własnych stacji paliwowych można spodziewać się, że liczba kierowców tankujących na nich paliwo będzie nadal rosła i jednocześnie rósł będzie udział tego kanału sprzedaży w całym rynku dystrybucji paliw.

Zakres usług oferowanych przez stacje benzynowe coraz rzadziej ogranicza się tylko do sprzedawania paliwa. 56 procent kierowców deklaruje kupowanie towarów w sklepach zlokalizowanych w obrębie stacji, 42 procent korzysta tam z punktów gastronomicznych, a w oferowanych przez firmy paliwowe programach lojalnościowych bierze udział już 78 procent zmotoryzowanych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu