Gdzie kupujemy luksusowe kosmetyki?

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP, po kosmetyki luksusowe Polacy najczęściej udają się do tradycyjnych perfumerii i/lub drogerii (42%)

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP*, po kosmetyki luksusowe** Polacy najczęściej udają się do tradycyjnych perfumerii i/lub drogerii (42%).

Zakup w drogeriach lub perfumeriach zdecydowanie preferują kobiety (46% w porównaniu z 36% dla mężczyzn). Drugim pod względem popularności miejscem zakupu kosmetyków luksusowych są sklepy sieci perfumerii EMPIK (15% wskazań), tam częściej kupują je mężczyźni niż kobiety (22%vs.10%). Nieco dalej w kolejności znajduje się sieć perfumerii SEPHORA, gdzie zakupu dokonuje 11% badanych.

Mężczyźni także, zdecydowanie częściej niż kobiety, kupują kosmetyki luksusowe w strefie bezcłowej (11% w porównaniu do 5% dla kobiet). Około 6% Polaków, którzy dokonali takiego zakupu w ciągu ostatniego roku dokonało go za granicą. Co ósmy badany (13%) przyznał, że zakupił kosmetyk luksusowy okazyjnie, od innej osoby. Około 6% kupiło go natomiast w sklepie firmowym producenta kosmetyku.

*Wartości nie sumują się do 100, ponieważ respondent mógł wybrać więcej niż jedną odpowiedź.**Raport "Kosmetyki luksusowe", przygotowany został w ramach badania Omnimas, zrealizowanego w okresie 5.- 8.02.2004r. na reprezentatywnej próbie 1005 Polaków w wieku 15 lat i więcej.

**Mamy tu na myśli kosmetyki takich m.in. marek jak: Christian Dior, Chanel, Lancome, Yves Saint Laurent, Clinique itd.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu