SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Polacy będą oglądać mundial głównie w telewizji, 15 proc. z tej okazji kupi telewizor

77% Polaków zamierza oglądać mecze piłkarskiego mundialu w Rosji w domu przed telewizorem. Spora grupa nadal nie wie jednak dokładnie w jakich stacjach będą transmitowane spotkania - wynika m.in. z badania HX Study zrealizowanego na zlecenie Starcomu i Samsung Electronics Polska.

Article

W badaniu przeanalizowane zostały sposoby i okoliczności oglądania meczów, świadomość tego, w jakich mediach można je oglądać oraz zainteresowania nowinkami technologicznymi w kontekście oglądania transmisji ze spotkań.

W przypadku telewizji, 56% respondentów wie, że rozgrywki będzie można zobaczyć w TVP, ale ponad 20% błędnie wskazuje Eurosport czy Polsat. Jeszcze większy brak świadomości widoczny jest w przypadku serwisów VOD: tylko co trzeci badany ma świadomość, że mecze na żywo można oglądać również na TVP VOD.


Część meczów reprezentacji Polski transmitowana będzie w godzinach pracy. Mimo to, respondenci w większości odpowiedzieli, że zamierzają oglądać je w domu. 7% zamierza wziąć z tej okazji wolne w pracy lub wyjść wcześniej, tyle samo ankietowanych zamierza oglądać je w pracy.

Z pozostałych sposobów śledzenia wyniku na żywo, takich jak transmisja tekstowa w internecie oraz słuchanie relacji w radio, zamierza skorzystać 10% Polaków. Mecze rozgrywane w trakcie dnia nie wpływają więc na zmianę nawyków w sposobie śledzenia zmagań sportowych i nadal widoczna jest tu przewaga telewizji nad pozostałymi mediami.

Co czwarty respondent nie zamierza szukać dodatkowych informacji o mistrzostwach w Rosji. Ci, którzy deklarują, że będą to robić, jako źródło wiedzy głównie wskazują na wiadomości sportowe emitowane w telewizji.

Na zakup nowego odbiornika TV z okazji mundialu w Rosji zdecydowało się 15% badanych, a 14% jeszcze tego nie wie, co może wskazywać na to, że rozważają taki zakup. Dodatkowym motywatorem do zmiany jest nieustanny rozwój technologii i możliwości współczesnych Smart TV.

Co trzeci ankietowany wskazuje, że najbardziej byłby zainteresowany możliwością oglądania meczów w technologii 4K. Na kolejnych miejscach pojawiły się rozwiązania pozwalające na nagrywanie i przewijanie transmisji oraz dostęp do statystyk.


Badanie z serii HX Study zostało przeprowadzone na zlecenie agencji mediowej Starcom i firmy Samsung Electronics Polska, na panelu Ariadna, metodą CAWI, na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1065 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polacy będą oglądać mundial głównie w telewizji, 15 proc. z tej okazji kupi telewizor

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kropka
Już nie.
0 0
odpowiedź
User
Różnice klimatu i zdrożenie
Soczi - Moskwa 1620 km
Soczi - Kazań 2055 km
To tak jakby na mecze mistrzostwa w Hiszpani jeździć z Polski
1 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing