SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gemius w badaniu AdReal zaczyna mierzyć statystyki reklam internetowych

Firma Gemius rozpoczęła badanie gemiusAdReal, w ramach którego będzie podawać w cyklu codziennym statystyki wyświetleń reklam internetowych, na razie spotów wideo, w różnych serwisach. Jest ono skierowane zarówno do marketerów, jak i wydawców.

Badanie gemius AdReal prezentuje ujęcie ilościowe, czyli liczbę oglądających użytkowników oraz liczbę i czas emisji spotów we wszystkich serwisach na komputerach PC. Obejmuje reklamy wideo in-stream w playerach wszystkich wydawców (m.in. YouTube’a, TVN, Ipli, TVP, Grupy Onet i Wirtualnej Polski), wideo na Facebooku oraz spoty w obrębie reklam display. Przy największych kampaniach reklamowych uwzględniono podział na przedsięwzięcia patronackie/crosspromocyjne i autopromocyjne.

Podstawowe wyniki badania będą prezentowane na stronie Adreal.gemius.com. Pokazywane będą w cyklu dziennym za cały poprzedni tydzień.

- Nadszedł czas, żeby przenieść standardy monitorowania kampanii z najbogatszego rynku, czyli telewizyjnego, do internetu. Metodologia badania user centric, opartego na reprezentatywnej próbie badawczej, pozwoli zbadać cały rynek reklamy online z perspektywy końcowego użytkownika. Nasze badanie dostarcza informacji na temat reklamy niezależnie od tego, z jakiego typu serwisu użytkownik korzysta. Obejmuje media społecznościowe i wyszukiwarki. Dzięki temu branża otrzyma kompletny obraz rynku reklamowego - opisuje Piotr Ejdys, prezes Gemiusa. - To tylko próbka tego, co dostarczymy reklamodawcom, domom mediowym i wydawcom zdecydowanym na zakup naszego nowego badania,. Dzięki niemu będzie można sprawdzić, jakie marki inwestowały w reklamę u poszczególnych wydawców - dodaje Marta Sułkiewicz, która odpowiada za rozwój nowego badania.

gemiusAdReal obejmie w najbliższych miesiącach kolejne obszary: tradycyjne reklamy, display, reklamy w wyszukiwarkach oraz na portalach społecznościowych. - Naszym celem jest zdefiniowanie miary, którą nazywamy Real Impact, która znormalizuje kontakt z reklamą z perspektywy formatów, placementów, typów reklamy, tak aby dać możliwość porównywania ze sobą złożonych strategii marketingowych różnych reklamodawców. Nowa miara umożliwi również porównanie wydawców, których portfolio produktowe zawiera zróżnicowane serwisy z perspektywy dostępnych produktów reklamowych - zapowiada Emil Pawłowski, chief science officer w Gemiusie.

Dołącz do dyskusji: Gemius w badaniu AdReal zaczyna mierzyć statystyki reklam internetowych

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Wyświetlenie nie oznacza zainteresowania. Wiele osób wyłącza mózg widząc bądź słysząc reklamy.
odpowiedź