SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

General Motors wprowadza nowe logo

Koncern motoryzacyjny General Motors wprowadza na rynek radykalnie zmienione logo korporacyjne i tożsamość marki w ramach kampanii mającej na celu przyspieszenie masowego wprowadzenia pojazdów elektrycznych.

Odświeżenie identyfikacji wizualnej ma być częścią kampanii marki podkreślającej jej wysiłki w dążeniu do upowszechnienia pojazdów elektrycznych. Obejmują one m.in. zobowiązanie do wyprodukowania 30 modeli elektrycznych do 2025 r.

Nowy znak został zaprezentowany tuż przed prezentacją marki na targach CES 2021 zaplanowaną na 12 stycznia.

- Tematem projektu „Everybody In” stworzonego przez agencje Commonwealth // McCann jest wezwanie do działania mające na celu odzwierciedlenie ruchu, który jest integracyjny i dostępny - mówi Deborah Wahl, dyrektor ds. marketingu globalnego w GM.

Dodaje, że nowe logo „opiera się na silnym dziedzictwie, a jednocześnie wnosi bardziej nowoczesny i żywy wygląd do znajomego niebieskiego kwadratu GM”. Wizualnie ma przedstawić platformę Ultium - podstawę linii pojazdów elektrycznych nowej generacji. Zmodyfikowana litera "m" w nim ma przypominać gniazdko elektryczne.

Zespół projektantów koncernu, który odpowiadał za stworzenie nowego logo, chciał zrównoważyć historię i zaufanie z wizją przyszłości General Motors. - To był projekt, który nasz zespół potraktował osobiście, nie tylko dla nas, ale dla 164 tys. pracowników reprezentowanych przez to logo. Na każdym kroku chcieliśmy działać celowo i świadomie, ponieważ to logo oznacza kreatywne i innowacyjne myślenie całej globalnej rodziny General Motors - mówi Sharon Gauci, executive director w GM Global Industrial Design.

To piąta zmiana w 113-letniej historii firmy i najbardziej „postępowa” zmiana od 1964 roku.

Stare logo

Nowe logo

Poszczególne marki z portfolio General Motors nie będą miały nowych logotypów, ale firma - jak podano - stara się dostarczać pojazdy elektryczne w każdym przedziale cenowym, wykorzystując technologię akumulatorów Ultium. Już teraz GM produkuje Chevy Bolta, a oczekuje się, że w 2022 r. wprowadzi też Cadillaca Lyriq i GMC Hummera.

Ofensywa reklamowa

W Stanach Zjednoczonych ruszyła kampania „Everybody In”, która wkrótce zostanie rozszerzona na inne światowe rynku. Jej celem jest wzbudzenie zainteresowania nowego pokolenia nabywców i przyspieszenie wdrażania pojazdów elektrycznych.

W reklamach zostanie pokazana również wiodąca pozycja GM w zakresie pojazdów elektrycznych, która obejmuje inwestycje w wysokości 27 miliardów dolarów w produkty EV i AV do 2025 r. oraz wprowadzenie 30 nowych pojazdów elektrycznych na całym świecie do końca 2025 r.

W reklamach pojawią się m.in. zawodowa surferka i ocalała z ataku rekina Bethany Hamilton, instruktor fitness / guru peletonu Cody Rigsby i gracz Erin A. Simon.

Nie tylko General Motors

General Motors  to kolejna marka samochodowa, która zdecydowała się w ostatnim czasie na zmianę w obszarze brand identity. Kilka dni temu nowe logo pokazała KIA. Niedawno nowe logo zaprezentowały też japoński Nissan oraz Rolls-Royce i Opel.

W marcu 2020 roku nowe logo zaprezentował niemiecki koncern BMW.

W 2019 roku, w związku ze strategią firmy zakładającą rozwój w zakresie elektromobilności i cyfryzacji, identyfikację wizualną odświeżył Volkswagen.

Dołącz do dyskusji: General Motors wprowadza nowe logo

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mo
mogli sie bardziej postarac
odpowiedź
User
X
Jak chiński znaczek, ale z gry dla dzieci.
odpowiedź
User
xyz
Jednoznacznie kojarzy się z logo xiaomi.
Sorry, ale nie pasuje do logo samochodow.
PS - Chyba, ze zabawkowych, to ok.
odpowiedź