SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gino Rossi ruszy z nową marką salonów

Gino Rossi poszerza grupę, otworzy 30 salonów Cosimo Martinelli do2012 r.

Grupa Gino Rossi planuje w ciągu czterech lat otworzyć 30salonów z odzieżą męską oraz 4 studia szycia na miarę pod włoskąmarką Cosimo Martinelli. W tym roku ruszą dwa salony, w Warszawiedziała już pierwsze studio, poinformowali przedstawiciele spółki wewtorek.

"W ciągu czterech lat planujemy otwarcie 30 salonów firmowych.Dwa salony powstaną na jesieni tego roku w Warszawie tak, abyśmymieli nad nimi pełną kontrolę. Prowadzimy już rozmowy w sprawielokalizacji"- powiedział Paweł Kapłon, prezes Cossimo MartinelliPoland oraz wiceprezes Gino Rossi.

W przyszłym roku liczba salonów wzrośnie do 9, a w 2010 rokuzwiększy się do 19. Na koniec 2010 roku spółka będzie dysponowałasiecią 30 salonów.

Liczba studiów szycia na miarę będzie znacznie mniejsza - 1studio już działa, kolejne ruszy w 2009 roku, trzecie w 2010 roku,a na koniec 2012 roku spółka będzie miała 4 takie studia.

"Niewykluczone, że studiów będzie więcej, niż cztery, bo narynku widać powrót do odzieży szytej na miarę"- podkreśliłKapłon.

Plany spółki zakładają, że w pierwszym roku działalnościsprzedaż z 1 m. kw. wyniesie ok. 1 tys. zł. miesięcznie.

Cosimo Martinelli Poland jest spółka zależną wchodzącej w składgrupy Gino Rossi spółki Simple Creative Products (99,5% udziałów) ijej zadaniem będzie opracowanie strategii rozwoju, kontraktacjakolekcji, pozyskiwanie lokalizacji na salony.

Z kolei włoski Cosimo Martinelli, od którego grupa Gino Rossikupiła prawa do marki będzie dostarczał dwa razy do roku pełnąkolekcję odzieży i prowadził produkcję do studia szycia na miarę.Cosimo Martinelli, którego właścicielem jest rodzina Martinellichszyje ok. 24 tys. garniturów rocznie, głównie dla znanychzachodnich marek, jak również pod marką własną.

Kapłon powiedział, że średnio powierzchnia salonu będzie wynosićok. 100 m.kw., a poziom inwestycji to 3-3,5 tys. na m.kw.

Sieć sprzedaży będzie bazowała na dwóch kanałach: centrachhandlowych i głównych ulicach dużych miast oraz studiach, szyjącychwyłącznie odzież na miarę.

Prezes powiedział, że przy otwieraniu 10 salonów rocznie spółkabędzie potrzebowała dodatkowego finansowania.

"To może być emisja Gino Rossi lub Simple, ale równieżfinansowanie długiem. Na razie nie ma bardziej szczegółowychplanów. Jako Simple mamy tylko 4 mln zł długu, z czego 1,4 mln złjest limitem gwarancyjnym"- dodał.

Według szacunków, przychody spółki Cosimo Martinelli Polandwyniosą 1,88 mln zł w tym roku, 8,8 mln zł w 2009 r., 23,24 mln złw 2010, 44,43 mln zł w 2011 i 56,25 mln zł w 2012 roku.

Pierwszy zysk netto (40 tys. zł) spodziewany jest w 2009 roku,zaś ten rok zakończy stratą netto wysokości 0,62 mln zł. W 2010roku zysk netto ma sięgnąć 1,1 mln zł, w kolejnym 3,99 mln zł, a w2012 roku wzrosnąć do 5,8 mln zł.

Sieć salonów i studiów, szyjących na miarę Cosimo Martinellibędzie budowana na razie wyłącznie w Polsce. Grupa Gino Rossi manatomiast plany rozszerzania działalności za granica poprzez salonySimple.

"Myślimy przede wszystkim o krajach ościennych, spodziewam siępropozycji z Ukrainy, Rosji, które są bardzo atrakcyjnymi rynkami.Chcemy tez zaistnieć w Czechach oraz Bratysławie i stolicach innychpaństw europejskich, jak Austria, czy Belgia"- powiedziałKapłon.

Obecnie na zasadzie franszyzy działa już sklep Simple wKolonii.

Na początku grudnia Gino Rossi obniżył do 7,5 mln zł z 12,5 mlnzł prognozowany skonsolidowany zysk netto na 2007 rok. Przychody zesprzedaży pozostają na nie zmienionym poziomie 170 mln zł, zyskoperacyjny wyniesie zaś 12,5 mln zł, wobec wcześniej planowanych 19mln zł.

Dołącz do dyskusji: Gino Rossi ruszy z nową marką salonów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl