Globalna sprzedaż telewizorów w dół, tylko odbiorniki LCD w górę

W II kwartale 2013 roku na świecie sprzedano 50,4 miliona telewizorów, o 3 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku 2012. O 4 proc. wzrosła sprzedaż odbiorników LCD - wynika z danych firmy badawczej NPD DisplaySearch.

km
km
Udostępnij artykuł:

Sprzedaż odbiorników LCD sięgnęła w II kwartale 45,9 miliona sztuk. Liderem wzrostu były Chiny, gdzie sprzedano o 29 proc. więcej tego typu odbiorników niż przed rokiem. Gdyby nie Państwo Środka, sprzedaż telewizorów LCD spadłaby o 3,5 proc. Wyraźny spadek odnotowano na rynkach rozwiniętych - o blisko 14 proc.

W Europie Zachodniej całkowita sprzedaż telewizorów zmalała o 21 proc., a w Ameryce Północnej - o 12 proc.

Jednocześnie odnotowano znaczące spadki sprzedaży telewizorów kineskopowych CRT i plazmowych - odpowiednio o 54 proc. i 19 proc.

Wzrosła tymczasem sprzedaż odbiorników z najnowszymi technologiami, takimi jak 4K czy OLED, ale jak na razie stanowią one niewielką część całego rynku. W II kwartale sprzedano 129 tys. telewizorów z ekranami o rozdzielczości 4K (większość trafiła do Chin). Natomiast ze 101 do 208 sztuk wzrosła w ujęciu kwartalnym sprzedaż telewizorów OLED (wszystkie dostarczyło LG).

grafika

Wśród producentów, pozycję lidera pod względem przychodu uzyskanego ze sprzedaży telewizorów z płaskimi ekranami zachował Samsung. Pomimo 19-proc. spadku przychodu w ujęciu rocznym, udział koreańskiej firmy zmalał tylko o 1,3 pkt. proc. (z 27,8 proc. do 26,5 proc.).

Na drugim miejscu znalazła się firma LG Electronics, z rynkowym udziałem na poziomie 16,4 proc. (prawie tak samo jak rok wcześniej). Za to wyraźny wzrost (z 5,2 proc. do 8 proc.) odnotowało trzecie w rankingu Sony. Czołową piątkę uzupełniły Panasonic i TCL.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu