SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Glovo z 450 mln euro finansowania. Pieniądze na rozwój technologiczny i nowe rynki

Hiszpańska firma Glovo działająca na rynku szybkich dostaw towarów otrzymała w rundzie F 450 mln euro finansowania. Wśród inwestorów są Lugard Road Capital , Luxor Capital Group, Delivery Hero, Drake Enterprises oraz GP Bullhound. Według zapowiedzi środki zostaną przeznaczone na rozwój technologiczny, przyspieszenie obsługi odbiorców oraz ekspansję na nowe rynki.

Hiszpańska firma Glovo obsługująca za pośrednictwem aplikacji szybkie dostawy towarów do odbiorców funkcjonuje na rynku od 2015 r., jest obecna także w Polsce. W marcu br. podano, że Glovo wykonało już ponad 12 mln dostaw z różnych kategorii na całym świecie.

W 2020 r., w okresie od stycznia do listopada, liczba zamówień artykułów spożywczych w Polsce obsłużonych przez Glovo wzrosła ponad 12-krotnie. Założona w Barcelonie firma działa w ponad 650 miastach w 22 krajach w regionie EEMEA, LATAM i Afryce Subsaharyjskiej.

Czytaj także: Glovo rozwija swój warszawski Tech Hub

450 mln euro finansowania

Teraz pochodząca z Barcelony spółka pozyskała 450 mln euro finansowania serii F, której przewodzili Lugard Road Capital i Luxor Capital Group. W rundzie wzięli również udział poprzedni inwestorzy, w tym Delivery Hero, Drake Enterprises oraz GP Bullhound.

- Wierzymy w siłę Glovo, a ta inwestycja pokazuje też nasze zaangażowanie w firmę i zespół, który nieustannie wprowadza kolejne innowacje w przestrzeni dostaw na żądanie - zaznacza w komunikacie Jonathan Green, założyciel i menedżer ds. portfela w Lugard Road Capital. - Jako długoterminowy inwestor cieszymy się, że możemy obserwować i wspierać spółkę, która wciąż zaskakuje swoich użytkowników wyjątkowo szeroką ofertą obejmującą wiele kategorii na ogromnym rynku możliwości, zarówno w istniejących, jak i nowych regionach.

Po ostatniej rundzie finansowania, największej w historii hiszpańskiego startupu, Glovo zamierza zainwestować fundusze w poszerzenie swojej działalności na rynkach w których jest już obecne. Firma chce także skoncentrować się na rozwoju nowo utworzonego działu Q-Commerce, ultraszybkich dostaw (maksymalnie 30 minut od złożenia zamówienia), które zamierza realizować na wszystkich rynkach, na których działa. To jeden z głównych filarów realizowanej strategii.

Na początku br. Glovo ogłosiło partnerstwo o wartości 100 mln euro ze szwajcarską firmą z branży nieruchomości Stoneweg. Ma ono na celu rozwinięcie sieci dark stores.

Firma ogłosiła także poszerzenie zespołu technicznego o głównego dyrektora Narka Verdiana, który do niedawna pełnił funkcję wiceprezesa ds. inżynierii w American Express. Verdian będzie nadzorować rozwój oraz prace zespołu inżynierii, rozproszonego pomiędzy główną siedzibę Glovo w Barcelonie oraz centra technologiczne Glovo Tech Hub w Madrycie i Warszawie. Docelowo zespół ma liczyć łącznie około 500 specjalistów.

Czytaj także: Glovo przyspieszy dostawy do 10 minut

Glovo zapowiada, że będzie nawiązywać kolejne umowy partnerskie z dużymi sieciami, takimi jak Carrefour, Continente, czy Kaufland. Chce także jednocześnie inwestować we własne centra infrastruktury i realizacji zamówień. Obecnie firma otworzyła swoje dark stores m.in. w Barcelonie, Madrycie, Lizbonie i Mediolanie. Kolejne pojawią się na mapach Walencji, Rzymu, Porto i Bukaresztu. Glovo do końca 2021 r. planuje otwarcie 200 tego typu magazynów w całej Europie.

 

Dołącz do dyskusji: Glovo z 450 mln euro finansowania. Pieniądze na rozwój technologiczny i nowe rynki

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl