Goethe-Institut przeciw dezinformacji w kampanii „Czytasz i wiesz”

Pod hasłem „Czytasz i wiesz” ruszyła kampania edukacyjna Goethe-Institut, która koncentruje się na różnych aspektach fake newsów oraz proponuje narzędzia ułatwiające efektywne korzystanie z mediów.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Goethe-Institut przeciw dezinformacji w kampanii „Czytasz i wiesz”

Na potrzeby działań przygotowano materiał obrazujący, czym na przykład różni się plotka od fake newsa, co to jest reklama natywna oraz jak manipuluje się obrazami. Wszystko po to, by pokazać groźne zjawisko fake newsów  w kontekście współczesnych mediów i nowych technologii.

Ponadto autorzy akcji proponują szereg praktycznych porad, jak wyłapywać fake newsy i świadomie korzystać z mediów.

Projekt jest realizowany w Polsce, Czechach i na Węgrzech. W naszym kraju partnerami akcji są Polityka Insight oraz Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Animację przygotowało Leniva Studio.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię