Google zaostrza zasady AdSense. Zmiany ws. umieszczania reklam

Google zastąpi zasady dotyczące reklam w treściach dynamicznych zasadami dotyczącymi reklam w komunikacji prywatnej, które mają wejść w życie w sierpniu. W tym roku firma wprowadziła również kilka zmian w AdSense, Ad Managerze i AdMob.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Google zaostrza zasady AdSense. Zmiany ws. umieszczania reklam

Zmiana dotycząca aplikacji do przesyłania wiadomości ma na celu wyjaśnienie wydawcom, że reklamy są zabronione na ekranach, które służą głównie do prywatnej komunikacji, takiej jak wiadomości bezpośrednie, czaty na żywo, wideorozmowy i prywatne pokoje czatów.

Google wyjaśnia, że ​​te aktualizacje są częścią trwających działań mających na celu wyjaśnienie zasad czytelności i przejrzystości.

Firma w lipcu rozszerzyła “Politykę zgody użytkownika UE”,  aby dotyczyła użytkowników w Szwajcarii. Firmy korzystające z produktów reklamowych będą zobowiązane do uzyskania zgody szwajcarskich użytkowników na używanie plików cookie lub innych lokalnych pamięci masowych, jeśli jest to wymagane prawnie.

Gromadzenie, udostępnianie i wykorzystywanie danych osobowych do personalizacji reklam również wymaga zezwolenia. Jest to dodatek do istniejących wymogów dla użytkowników z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) i Wielkiej Brytanii.

W marcu Google wprowadziło kilka zmian w AdSense dla wyszukiwania. Wyjaśniono, że zapytania mogą pochodzić z intencji wyszukiwania użytkownika pochodzącej z zapytania wyszukiwania przesłanego bezpośrednio przez użytkownika do pola wyszukiwania bez edycji, modyfikacji lub filtrowania. Pole wyszukiwania może nie być wstępnie wypełnione terminami wyszukiwania, a wydawcy nie mogą tworzyć linków zawierających wstępnie wypełnione terminy wyszukiwania.

Jednak najciekawsza zmiana dotyczy aktualizacji zasad programu AdSense w oparciu o „wrażliwe zdarzenie”, która weszła w życie w lutym.

Google opisuje „wrażliwe wydarzenie” jako „nieprzewidziane wydarzenie lub rozwój sytuacji, które stwarzają znaczne ryzyko dla zdolności Google do dostarczania wysokiej jakości, istotnych informacji i prawd obiektywnych oraz ograniczania niewrażliwych lub eksploatatorskich treści w widocznych i monetyzowanych funkcjach”.

Firma poinformowała, że ​​w przypadku wystąpienia Wydarzenia Wrażliwego, Google może podjąć szereg działań w celu przeciwdziałania tym ryzykom, ale nie sprecyzowała, o jakie konkretnie działania chodzi.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia