Google chce walczyć z dezinformacją przed wyborami europejskimi

Google i YouTube – wraz z Europejskim Instytutem Uniwersyteckim i Fundacją Calouste Gulbenkiana - organizują wydarzenie „Fighting Misinformation Online: Elections 2024”.Będzie poświęcone zwalczaniu dezinformacji w internecie w kontekście wyborów. Platforma udostępnia także Centrum wyborcze w Trendach Google oraz dostęp do danych o trendach krajowych z Niemiec, Francji, Hiszpanii i Polski.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Google chce walczyć z dezinformacją przed wyborami europejskimi

W tegorocznych wyborach do Parlamentu Europejskiego zagłosuje nawet 400 milionów obywateli. W obliczu szybko zmieniającego się krajobrazu politycznego i technologicznego, Google, YouTube i partnerzy gromadzą decydentów, rządy państw członkowskich, organizacje informacyjne, naukowców, organizacje pozarządowe i liderów branży technologicznej, aby zająć się złożoną kwestią zwalczania dezinformacji w sieci.

W tym celu powstała inicjatywa „Fighting Misinformation Online: Elections 2024”. Spotkanie  odbyło się 21 marca w Brukseli.

Rusza Elections24Check

Google przekazało 1,5 miliona euro na rzecz Europejskiej Sieci Standardów Weryfikacji Faktów (EFCSN), nowo utworzonego stowarzyszenia reprezentującego europejskie organizacje weryfikujące informacje, w celu uruchomienia projektu Elections24Check.

Platformę Elections24Check tworzy ponad 40 organizacji z całej Europy zajmujących się weryfikacją wiadomości i faktów na temat wyborów do Parlamentu Europejskiego. W ramach serwisu powstanie kompleksowa baza danych, gromadząca nieprawdziwe informacje, twierdzenia i narracje związane z wyborami.

Google wiosną tego roku ruszy z kampanią prebunkingu (obalanie manipulacji na wczesnym etapie) przed wyborami do Parlamentu Europejskiego we Francji, Niemczech, Włoszech, Belgii i Polsce. Jej celem jest zwiększenie umiejętności korzystania z mediów wśród osób, które ukończyły 45 lat, poprzez zapoznanie ich z technikami stosowanymi do szerzenia dezinformacji, takimi jak wyrywanie z kontekstu, szukanie kozłów ofiarnych i dyskredytacja.

Kampania opierać się będzie na krótkich reklamach wideo w mediach społecznościowych. Filmy będą udostępnione we wszystkich językach Unii Europejskiej, a także w języku arabskim, rosyjskim czy tureckim.

Trendy wyszukiwania na wybory także w Polsce

Google rusza również z Centrum wyborczym w Trendach. Będzie tam można sprawdzić trendy wyszukiwania dla całej Unii Europejskiej, a także te dotyczące popularności wyszukiwania partii, kandydatów i tematów politycznych na poziomie krajowym z Niemiec, Francji, Polski i Hiszpanii. W

Centrum można zobaczyć wykresy wyświetlane w czasie rzeczywistym na podstawie danych z Trendów Google.

W najbliższych tygodniach ruszy też newsletter wyborczy Trendów Google, zawierający ogólnoeuropejską analizę trendów wyszukiwania dotyczących partii, kandydatów i tematów politycznych. Każde wydanie newslettera będzie zawierać analizę głównych trendów w ujęciu geograficznym, porównania bieżących i poprzednich cykli wyborczych, będzie również przedstawiać najczęściej wyszukiwane pytania dotyczące wyborów i głosowania w miarę zbliżania się jego terminu. Zainteresowane osoby mogą zasubskrybować newsletter centrum Trendów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kolektyw DRE$$CODE nowym partnerem SFD. Producent suplementów stawia na influencerów

Kolektyw DRE$$CODE nowym partnerem SFD. Producent suplementów stawia na influencerów

X ukarany w Europie. Donald Trump: to okropne

X ukarany w Europie. Donald Trump: to okropne

To już pewne. Będą nowe odcinki "Rancza" w TVP

To już pewne. Będą nowe odcinki "Rancza" w TVP

Sting gwiazdą "Sylwestra z Dwójką"

Sting gwiazdą "Sylwestra z Dwójką"

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Wybrano Młodzieżowe Słowo Roku. Co znaczy "szponcić"?

Wybrano Młodzieżowe Słowo Roku. Co znaczy "szponcić"?