Google chce walczyć z dezinformacją przed wyborami europejskimi

Google i YouTube – wraz z Europejskim Instytutem Uniwersyteckim i Fundacją Calouste Gulbenkiana - organizują wydarzenie „Fighting Misinformation Online: Elections 2024”.Będzie poświęcone zwalczaniu dezinformacji w internecie w kontekście wyborów. Platforma udostępnia także Centrum wyborcze w Trendach Google oraz dostęp do danych o trendach krajowych z Niemiec, Francji, Hiszpanii i Polski.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Google chce walczyć z dezinformacją przed wyborami europejskimi

W tegorocznych wyborach do Parlamentu Europejskiego zagłosuje nawet 400 milionów obywateli. W obliczu szybko zmieniającego się krajobrazu politycznego i technologicznego, Google, YouTube i partnerzy gromadzą decydentów, rządy państw członkowskich, organizacje informacyjne, naukowców, organizacje pozarządowe i liderów branży technologicznej, aby zająć się złożoną kwestią zwalczania dezinformacji w sieci.

W tym celu powstała inicjatywa „Fighting Misinformation Online: Elections 2024”. Spotkanie  odbyło się 21 marca w Brukseli.

Rusza Elections24Check

Google przekazało 1,5 miliona euro na rzecz Europejskiej Sieci Standardów Weryfikacji Faktów (EFCSN), nowo utworzonego stowarzyszenia reprezentującego europejskie organizacje weryfikujące informacje, w celu uruchomienia projektu Elections24Check.

Platformę Elections24Check tworzy ponad 40 organizacji z całej Europy zajmujących się weryfikacją wiadomości i faktów na temat wyborów do Parlamentu Europejskiego. W ramach serwisu powstanie kompleksowa baza danych, gromadząca nieprawdziwe informacje, twierdzenia i narracje związane z wyborami.

Google wiosną tego roku ruszy z kampanią prebunkingu (obalanie manipulacji na wczesnym etapie) przed wyborami do Parlamentu Europejskiego we Francji, Niemczech, Włoszech, Belgii i Polsce. Jej celem jest zwiększenie umiejętności korzystania z mediów wśród osób, które ukończyły 45 lat, poprzez zapoznanie ich z technikami stosowanymi do szerzenia dezinformacji, takimi jak wyrywanie z kontekstu, szukanie kozłów ofiarnych i dyskredytacja.

Kampania opierać się będzie na krótkich reklamach wideo w mediach społecznościowych. Filmy będą udostępnione we wszystkich językach Unii Europejskiej, a także w języku arabskim, rosyjskim czy tureckim.

Trendy wyszukiwania na wybory także w Polsce

Google rusza również z Centrum wyborczym w Trendach. Będzie tam można sprawdzić trendy wyszukiwania dla całej Unii Europejskiej, a także te dotyczące popularności wyszukiwania partii, kandydatów i tematów politycznych na poziomie krajowym z Niemiec, Francji, Polski i Hiszpanii. W

Centrum można zobaczyć wykresy wyświetlane w czasie rzeczywistym na podstawie danych z Trendów Google.

W najbliższych tygodniach ruszy też newsletter wyborczy Trendów Google, zawierający ogólnoeuropejską analizę trendów wyszukiwania dotyczących partii, kandydatów i tematów politycznych. Każde wydanie newslettera będzie zawierać analizę głównych trendów w ujęciu geograficznym, porównania bieżących i poprzednich cykli wyborczych, będzie również przedstawiać najczęściej wyszukiwane pytania dotyczące wyborów i głosowania w miarę zbliżania się jego terminu. Zainteresowane osoby mogą zasubskrybować newsletter centrum Trendów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych