Google i Channel 4 wspierają gejów podczas Soczi 2014 (wideo)

Z okazji startu igrzysk olimpijskich w Soczi wyszukiwarka Google i kanał telewizyjny Channel 4 zyskały tęczowe logotypy wyrażające wsparcie dla mniejszości seksualnych dyskryminowanych w Rosji.

Udostępnij artykuł:
Google i Channel 4 wspierają gejów podczas Soczi 2014 (wideo)

Okazjonalne logo Google, tzw. Google Doodle, pokazuje dzisiaj sylwetki sportowców z różnych dyscyplin sportowych na tle kolorów tęczy. Poniżej znajduje się fragment Karty Olimpijskiej mówiący o zakazie dyskryminacji.

Taka grafika i tekst są wyświetlane we wszystkich wersjach językowych Google, także rosyjskiej. Firma oficjalnie nie wyjaśniła, dlaczego przygotowała takie Doodle.

grafika

Logo w barwach tęczy ma dzisiaj również brytyjska stacja telewizyjna Channel 4. Wieczorem kanał nada zabawny spot „Gay Mountain” apelujący o tolerancję wobec mniejszości seksualnych w Rosji. Same igrzyska będzie transmitować w Wielkiej Brytanii BBC.

Od zeszłego roku w Rosji obowiązuje restrykcyjna ustawa zakazującą propagowania „nietradycyjnych relacji seksualnych” wśród nieletnich, a za jej naruszenie grozi nawet kara więzienia. Władze zapowiadały, że będą wymagać jej przestrzegania także od sportowców startujących w igrzyskach. W proteście wielu zagranicznych zawodników deklarowało, że będą w różny sposób eksponować motyw tęczy (np. malując tak paznokcie lub dodając takie naszywki do stroju).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska