Nad Google nie widać sufitu. 8 proc. więcej z reklam, rekordowy zysk

W pierwszym kwartale 2025 roku Alphabet zwiększyły przychody rok do roku o 12 proc. do 90,23 mld dolarów, mimo spadku wpływów z sieci reklamowej Google. Pierwszy raz zysk netto koncernu przekroczył 30 mld dolarów.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Nad Google nie widać sufitu. 8 proc. więcej z reklam, rekordowy zysk
fot. Shutterstock.com

Przychody Alphabetu w minionym kwartale sięgnęły 90,23 mld dolarów, co wobec 80,54 mld rok wcześniej oznacza wzrost o 12 proc. Bez uwzględnienia zmian kursów walut dynamika wyniosła 14 proc.

Koncern kolejny raz przekroczył pułap 90 mld dolarów kwartalnych przychodów. Rekordowe jak dotąd 96,47 mld wypracował w czwartym kwartale ub.r.

Prawie 9 proc. więcej z reklam

Ponad dwie trzecie biznesu Alphabetu to usługi reklamowe. W zeszłym kwartale przychody w tym obszarze sięgnęły 66,89 mld dolarów, o 8,5 proc. więcej niż przed rokiem.

Wpływy reklamowe z wyszukiwarki Google i podobnych usług poszły w górę o 9,8 proc. do 50,7 mld dolarów, a z YouTube’a – o 10,3 proc. do 8,93 mld. Natomiast sieć reklamowa Google zanotowała spadek o 2,1 proc. do 7,25 mld.

Mocno podskoczyły przychody pozareklamowe koncernu. Te z subskrypcji, platform i urządzeń zwiększyły się o 18,8 proc. do 10,38 mld dolarów, a z usług chmurowych Google Cloud – o 28 proc. do 12,26 mld.

grafika

Wydatki Alphabetu w minionym kwartale wzrosły w znacznie niższym tempie – o 8,3 proc. do 59,623 mld dolarów. Koszty uzyskania przychodów zwiększyły się r/r z 33,71 do 35,36 mld dolarów, wydatki na badania i rozwój – z 11,9 do 13,56 mld, a ogólne i administracyjne – z 3,03 do 3,54 mld. Natomiast koszty sprzedażowo-marketingowe zmalały z 6,43 do 6,17 mld.

Na pozyskanie ruchu koncern w zeszłym kwartale przeznaczył 13,75 mld dolarów, wobec 12,95 mld rok wcześniej.

Zysk i marża dalej w górę

Na poziomie operacyjnym kwartalny zysk zwiększył się r/r z 25,47 do 30,61 mld dolarów, w marża – z 32 do 34 proc. Natomiast przy skoku pozostałych przychodów z 2,84 do 11,18 mld dolarów firma na czysto zarobiła 35,54 mld dolarów, wobec 23,66 mld przed rokiem.

Poprzednio rekordowy zysk netto Alphabet wypracował w czwartym kwartale ub.r. – 26,54 mld dolarów.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?